חדשות בארץ

קיבלתם SMS מהמשטרה עם קישור לתשלום דוח? מישהו מנסה לעקוץ אתכם

המשטרה מזהירה מפני גל מסרונים שנשלחים לאחרונה. איך תזהו מתי המשטרה באמת פונה אליכם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משטרת ישראל מזהירה כי לאחרונה החלה תופעה חדשה, שבמסגרתה נשלחים לאלפי אזרחי ישראל הודעות SMS ובה הודעה מזויפת מטעמה. תחת הכותרת "הפרת תנועה שלא שולמה", תקבלו קישור המוביל לתשלום כספי מקוון, אך לא מדובר בפניה רשמית של משטרת ישראל, אלא בעוקץ.

מבדיקה ראשונית של המשטרה עולה כי מדובר בפניה יזומה ומזויפת, שהתבררה כהונאה או דיוג ("פישינג").

לפי המשטרה, הקישור (שאותו אל תפתחו אם אתם לא יודעים שקיבלתם דוח) מוביל לדף מזויף שנראה מקצועי ובו פרטים לגבי גביית חוב, עם פרטי חוב מזויפים.

במשטרה הודיע כי פניה של אגף התנועה לתשלום דו"ח מתבצעת באמצעות דואר ישראל לכתובת בעל הרכב. היא מצרפת העתק מדו"ח תנועה והזמנה לדין באמצעות דואר ישראל. אפשר יהיה לפנות בדוא"ל רק במקרה שבעל הרכב פנה למרכז פניות נהגים וביקש לקבל את המענה לפניה בחזרה לדואר האלקטרוני. 

"שימו לב לכתובת הדוא"ל שממנה נשלח המכתב - ואם קיימת הסיומת gov.ilשימו לב לפרטים בתוכן המכתב, לפרטים על מיקום וזמן ביצוע העבירה. בכל מקרה בו עולה חשד כי מדובר בפניה זדונית וחשש לניסיון דיוג אל תלחצו על הקישור המצורף, אל תורידו קבצים למחשב ופנו למשטרת ישראל", לשון ההודעה.

רק לפני כשלושה חודשים הזהירו במשטרה כי על הציבור המשתמשים באפליקציית bit להיזהר מניסיון מחודש להשתלט על פרטי האשראי. אזרחים החלו לקבל הודעות, באמצעות מסרונים, המודיעות כי חשבונם ייחסם עקב פעילות חשודה. מקבל ההודעה מתבקש ללחוץ על הלינק המצורף ולספק את פרטי האשראי מחדש, כדי "לאפס את החשבון". מפעילי האפליקציה אישרו כי הם אינם עומדים מאחורי שליחת המסרונים.

ניסיון הונאה זה נחשף בקיץ שעבר, ולאחר מספר שבועות ההודעות פסקו, עד אתמול. התרמית מנצלת את העובדה כי המשתמשים באפליקציות נדרשו להשלים פרטים אישיים כדי להמשיך להשתמש בשירות. הפרטים שהאזרח סיפק כדי להפעיל את חשבונו מחדש, אפשרו לשולח ההודעה להשתמש בכרטיס האשראי ולמשוך כספים מחשבון הבנק. ההמלצה העיקרית היא, כאמור, לא ללחוץ על הקישור, ולחסום את מספר השולח.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:משטרת ישראלדו"ח תנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה