הורים וילדים

חוזרים ללימודים? 4 סיבות לארגן את חדר הילדים דווקא עכשיו

החזרה ללימודים מביאה עמה תחושת התחדשות וסדר בבית. אחרי חודשיים של בלאגן (אפילו אם מאוד השתדלנו שלא) – הגענו לרגע בו כדאי לארגן ולסדר את חדר הילדים בצורה יסודית. מיון וסידור של הצעצועים יכול ליצור סביבת למידה מסודרת ונעימה, ולעזור לילדים להתחיל את השנה ברגל ימין. התחלה מסודרת

אא

ה-1.9 מתקרב אלינו בצעדי ענק, ויחד איתו עולה הצורך לארגן מחדש את חדר הילדים על מנת ליצור עבורם סביבה מעודדת ונעימה להתחלה החדשה. האם חשבתם פעם כמה חשוב לסדר ולארגן את צעצועי הילדים לפני תחילת שנת הלימודים? אם גם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים בבלגן ובצעצועים המפוזרים בחדר הילדים - בואו לגלות כיצד ניתן להפוך את התהליך למהנה ופרקטי, וליצור להם בדיוק את הסביבה הנכונה להתחלה חלקה:

  1. חדר מסודר – חשיבה מסודרת:

יצירת סביבת למידה מסודרת משפיעה ישירות על יכולת הריכוז והלמידה של הילדים. כאשר החדר מסודר ונקי, קל יותר להתרכז בלמידה ובשיעורי הבית. מיון וסידור של צעצועים מפנה מקום לשולחן כתיבה, מדפים לספרי לימוד ומקום לעבודות יצירה.

  1. משפרים מיומנויות:

מיון וסידור של צעצועים מספק לילדים הזדמנות ללמוד מיומנויות ארגוניות חשובות. כאשר הילדים משתתפים בתהליך, הם לומדים כיצד לחלק את הצעצועים לקטגוריות, לשמור על הסדר ולהחזיר כל פריט למקומו.

  1. הקטנת הסחות דעת

חדר עמוס בבלגן וצעצועים מפוזרים, יכול להוות הסחת דעת משמעותית עבור הילדים. כאשר הצעצועים מסודרים ומאוחסנים בצורה נאותה, הילדים יכולים להתמקד במשימות הלימודיות שלהם מבלי להיות מבולבלים בגלל צעצועים מפוזרים.

  1. למצוא בקלות:

סידור נכון של הצעצועים עוזר לשמור עליהם במצב טוב, ומונע שבירות או אובדן של חלקים. כאשר לכל צעצוע יש מקום מוגדר, קל יותר למצוא אותו ולשמור עליו.

איך לעשות את זה נכון

  • התחילו במיון הצעצועים

הפרידו בין צעצועים בשימוש לאלו שאינם בשימוש. את הצעצועים המיותרים ניתן לתרום, למכור או לאחסן לעתיד. לפעמים הסתרת משחקים בארון למשך חודש, תעזור לילדים להסתכל עליהם כמשחק חדש לחלוטין ברגע שנשלוף אותם שוב.

  • חלקו את הצעצועים לקטגוריות:

בובות, כלי רכב, משחקי קוביות, משחקי קופסה, יצירות אמנות ועוד. חלוקה זו תסייע לשמור על סדר ותקל על מציאת הצעצועים. השתמשו בתוויות על הקופסאות – אפשר לצייר דמויות, לכתוב (אם הילדים קוראים היטב), או פשוט להשתמש בקופסאות שקופות. לכל פריט צריך להיות מקום קבוע ונגיש. קופסאות עם תמונות או מדבקות יסייעו לילדים לדעת לאן מחזירים כל פריט.

  • יצירת שגרה יומית

 קבעו זמן קבוע ביום לסידור החדר והחזרת הצעצועים למקומם. הרגל זה יעזור לשמור על הסדר בצורה שוטפת, ויקל על הילדים להבין את חשיבות הסדר והארגון. גם אם הילדים קטנים, שתפו אותם בתהליך, עשו זאת יחד ושחקו תוך כדי. תוכלו לעשות תחרות של "מי מסדר הכי מהר", או לנגן שיר אהוב ברקע  ולאתגר את הילדים לסיים לפני שהשיר מסתיים.

  • התאמת פתרונות אחסון:

ודאו שפתרונות האחסון מתאימים לגיל ולגובה הילד, כך שיוכל לגשת לצעצועים ולהחזירם למקום בצורה עצמאית. מדפים בגובה הילד, קופסאות קלות לפתיחה וסגירה, ושקיות בד תלויות יכולים להיות פתרונות מצוינים.

 

 

  • מכינים מקום ללימודים:

בנוסף לצעצועים, חשוב גם לסדר את ספרי הלימוד, המחברות וכלי כתיבה. הקפידו על שולחן כתיבה מסודר ומאורגן, עם מקום לכל פריט. ניתן להשתמש במדפים, תאים מיוחדים לכלי כתיבה ומתקני אחסון לניירת.

 

מיון וסידור של צעצועים לפני תחילת הלימודים חשוב ליצירת סביבת למידה מסודרת ונעימה. תהליך זה מסייע בשיפור המיומנויות הארגוניות של הילדים, בהקטנת הסחות הדעת, ובשמירה על צעצועים במצב טוב. בעזרת פתרונות אחסון יצירתיים ושיטות שמתאימות לגיל הילדים, ניתן להפוך את חדר הילדים למקום מסודר, נעים ומוכן לשנת הלימודים הקרובה.

יש לכם טיפים משלכם לארגון וסידור חדר הילדים? כתבו לנו בתגובות.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:צעצועיםסידור החדרחדר ילדיםסדר וארגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה