חדשות בארץ

בעקבות האיום האיראני: האם ישראל תתנתק למספר שעות מרשת הסלולר?

במקרה של מימוש האיום האיראני, עשויים השירותים הסלולריים לקרוס בחלק מהאזורים. איך נערכים לכך בישראל, ולמה השרים כבר קיבלו טלפונים לווייניים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בסוף השבוע קיבלו חלק משרי הממשלה טלפונים לווייניים. המטרה הייתה "לשמור על רציפות תפקודית" במקרה שבו המלחמה תוביל לשיבושים באספקת החשמל או באירוע של קריסת הרשת הסלולרית. זה עדיין לא אומר שאיראן תתקוף בעוצמה כזאת, אבל עצם ההתנהלות גורמת ללא מעט חששות.

תרחיש שבו אזרחי ישראל ימצאו את עצמם מנותקים מתקשורת מהסלולר והחשמל הוא לא לגמרי בלתי הגיוני. בישראל יש אלפי אתרי קצה שמשמשים לצורך פעילות הרשת הסלולרית, והיא יכולה להרשות לעצמה לפעול ללא חשמל כשעתיים. אם רשת החשמל תיפול, מצברי הגיבוי לא יפעלו לאורך זמן, והשירותים הסלולריים באזור שנפגע יקרסו.

אחד התרחישים שעולה הוא שהאיראנים יכוונו את המטרות לאתרים חיוניים המשמשים את רשת החשמל - תחנות כוח למשל.

לפי דיווח בכלכליסט, 3 חברות הסלולר המובילות - פלאפון, סלקום ופרטנר מנהלות "מרוץ נגד הזמן" לעיבוי היתרות באתרים שלהן בצפון. אתרים אלה יוכלו לפעול ללא חשמל במשך 12 שעות. עוד מתברר, כי משרד התקשורת האריך בחודש את המועד האחרון להשלמת עבודות אלה, בשל מורכבות המשימה. מתברר כי אחד האתגרים של המדינה בימים האלה הוא שימור השרידות של משק החשמל, כשמזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, מאיים לפגוע באסדות הגז הטבעי בים התיכון.

כיום, כ-70% מהגז הטבעי מוזרם משלוש אסדות הגז תמר, כריש ולווייתן. בשבועות האחרונים צה"ל יירט איומי כטב"מים לתחום המים הכלכליים של ישראל.

באתר ציטטו את שאול גולדשטיין, מנכ"ל החברה לניהול מערכת החשמל נגה, שטען כי רשת החשמל הישראלית פגיעה. הוא סיפר כי "אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל. יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל אז אחרי 5 שעות אין לי טלפון להתקשר אליו. נגיד שיקבל יונת דואר אחרי 12 שעות, אותו מפקח יגיע לתחנת דלק אבל אין דלק, אף תחנת דלק לא עובדת, בכל תחנה יש תור של 30 קילומטר לפחות, אם לא יותר מזה. אתה בודק את כל התשתיות שלנו - הסיבים האופטיים, הנמלים, ולא אכנס לדברים רגישים – אנחנו במצב לא טוב. אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעולם פנטזיונרי בעיני".

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, לא אהב את הדברים שאמר, ובכירי המשק נזפו בגולדשטיין. כך או כך, חברת החשמל טוענת כי היא הצטיידה בתחנות משנה שיחליפו מתקנים שעלולים להיפגע.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:טלפון לווינישיבושים בהספקת החשמל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה