חדשות בארץ

בקרוב: פיקוד העורף ישתלט על הטלפונים שלנו וישלח התראות

לא עוד אפשרות להוריד אפליקציה: בעקבות המצב, בפיקוד העורף ישלחו התראות לכל מכשירי הסלולר בישראל בעת מלחמה או סכנה. לא ניתן יהיה לבחור אפשרות להתנתק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פיקוד העורף הודיע אתמול (ראשון) כי מכשירי הסלולר בישראל יקבלו מעתה התרעות במקרי חירום על בסיס מיקום. לא מדובר באפליקציה שניתנת להורדה, אלא באילוץ – כל תושב ישראל שחי במדינה יקבל אוטומטית התראות למכשיר הטלפון שלו, ללא יכולת לבטל את קבלתן.

לפי פיקוד העורף, ההודעות יישלחו לפי זיהוי המיקום של המכשיר באנטנת הסלולר. כלומר, אם תושב תל אביב נמצא בחיפה, הוא יקבל התראות באזור שבו הוא נמצא ולא באזור שבו הוא מתגורר, כדי שלא יווצר בלבול. האפליקציה תשתלט אוטומטית על המסך הראשי של המכשיר. ההתרעות יישלחו במקרה חירום בלבד, והן יכללו חיווי קולי ייחודי שלא ניתן לבטל.

בפיקוד העורף לא הסבירו בדיוק אילו התרעות יישלחו בשיטה החדשה ומה ימשיך להישלח דרך האפליקציה הרגילה של פיקוד העורף, שמעדכנת אותנו בצורך להיכנס למרחבים מוגנים לפי האזור שבחרנו.

בפיקוד אומרים טוענים כי מדובר בחידוש טכנולוגי שנועד לסייע בשליחת התרעות לאזרחים בזמן אמת. כמו כן, תושק השקת אפליקציה חכמה לטלוויזיות ותישלח הודעה גם במכוניות שכוללות את מערכת Apple Carplay.

לפי פיקוד העורף, היכולת לשליחת התרעות חירום אינה חדשה והיא קיימת במדינות אחרות שעושות שימוש דומה בהודעות חירום שנשלחות למכשירי הסלולר. ארה"ב עושה בכך שימוש, אבל מפעילה אותו בעיקר לנוכח התרעות על מקרי חירום לקראת מזג אוויר קיצוני.

ההתרעות מופעלות באמצעות קרבה לאנטנה הסלולרית ולפי ההודעה, התקנים לא יאפשרו כניסה למערכת על ידי גורמים חיצוניים.

כיום קיימת אפשרות לשלוח הודעות מתפרצות לסלולר לפי מיקום, ובכך עשו פוליטיקאים רבים שימוש כדי לשלוח הודעות שהם חלק מהקמפיין שלהם לפני הבחירות.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:פיקוד העורףהתראה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה