נטורופתיה ורפואה טבעית

ניקוי רעלים: איך מתחילים לנקות את הגוף?

מערכות פינוי פסולת עובדות טוב עם חומרים שהגוף מכיר ויודע לפרק. זהו תהליך טבעי, שמתקיים רק במזון שמגיע מהטבע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרעלים שמגיעים לגופנו הם כל חומר שמפריע לתפקוד תקין של הגוף. כאשר חומר נשאר זמן רב בגוף, הוא עלול לגרום לנו לנזק.

המטבוליזם (חילוף החומרים) בגוף הוא טבעי. הגוף מיצר רעלים וחומרי פסולת שהוא יודע לפנות – מערכות פינוי פסולת עובדות טוב עם חומרים שהגוף מכיר ויודע לפרק. זהו תהליך טבעי, שמתקיים רק במזון שמגיע מהטבע.

כל זה משתנה כשנכנסים לגוף רעלים שלגוף קשה לפרק. אלו הם חומרים שהגוף לא מכיר, כמו חומרים משמרים, שמנים מזוככים ומוקשים, צבעי מאכל, חומרי הדברה ועוד חומרים שהגוף לא מזהה, שנכנסים לא רק מהמזון. גם רעלים שנמצאים במוצרי קוסמטיקה, באריזות מזון, באוויר ובמים שאנו שותים מגיעים אל תוך הגוף.

הגוף יכול למנוע מחלה כאשר הוא מצליח לפרק ולפנות חומרי פסולת שהצטברו בתאים באמצעות מערכת העיכול, הכבד, העור, השתן ומערכת הלימפה. יש לגוף מנגנונים לנטרול רעלים ולסילוקם.

הבעיה מתעוררת כאשר קצב הנטרול והניקוי לא מספיק להדביק את קצב חדירת הרעלים החדשים. כשהגוף לא מצליח להתנקות, הוא אוגר רעילות ברקמות שומן. לאורך זמן זה עלול לגרום לכאבי ראש, עייפות, פריחות, דלקות מפרקים, קשיי ריכוז ועוד מחלות כרוניות, ל"ע.

כדי להתחיל ניקוי, צריך הכנה – ללא הכנה נגרום לנזק.

אם שחרור הרעלים מהרקמות אל מחזור הדם מהיר מדי, הכבד לא יכול לעמוד בעומס. לכן יש להתכונן לניקוי בהדרגתיות. ללא הכנה מתאימה אנחנו עלולים להזיק יותר מאשר להועיל.

ראשית, הורדה של מזונות מתועשים. הדגש הוא צמצום חדירת רעלים חדשים, כמו אלכוהול, סוכר, קופאין ומזון מהחי. יש לדאוג שהמזונות שאנו אוכלים יכילו פחות רעלים, ולהוסיף יותר ירקות ופירות.

הניקוי מתבסס על מזון צמחי – עלים ירוקים, נבטים ומגוון גדול של ירקות.

טוב לעשות מידי פעם ניקוי, אבל ניקוי הרעלים היומי הוא משמעותי יותר, לכן הקפידו להימנע ממזון שלוש שעות לפני השינה, והטוב ביותר - כבר עם רדת החשיכה. אכילה בשעות מאוחרות תגרום לגוף לעכל מזון ולא תאפשר לסלק רעלים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ניקוי רעליםמטבוליזםחילוף החומרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה