הורים וילדים

פינת לימודים חלומית בתקציב קטן: 5 רעיונות "עשה זאת בעצמך"

שנת הלימודים הקרבה מהווה הזדמנות מצוינת לסדר ולעצב לילדים פינת הכנת שיעורים נוחה ומסודרת. אך מה עושים כשהתקציב מוגבל? הכנו לכם מדריך יצירתי מלא בפתרונות שיבטיחו פינת עבודה מושלמת לילדים בלי לקרוע את הכיס. עשה זאת בעצמך

אא

תמיד חלמתם על פינת לימודים מעוצבת ויפה לילדים? אוהבים פינות לימודים מושקעות ולא יודעים איך ליצור אחת כזו בלי להוציא הון? זה לגמרי אפשרי. הכנת פינת לימודים שארגנתם והכנתם בעצמכם יכולה להיות הזדמנות מושלמת ליצור מרחב למידה נעים, אישי ומעורר השראה, גם כשהתקציב לא גבוה. איך יוצרים פינה שתתאים בדיוק לצרכים וההעדפות של ילדכם? קבלו 5 טיפים ורעיונות פשוטים, והכל - בתקציב שווה לכל נפש.

  1. תכנון וארגון

בצעו הערכת הצרכים לפני שמתחילים. שבו עם ילדכם והבינו יחד מהם הצרכים וההעדפות שלו. האם הוא צריך מקום למחשב? לאחסון ספרים? לעבודות יצירה? הבנת הצרכים תעזור לכם לתכנן את הפינה בצורה מיטבית.

  1. בחירת מקום והתקנת תאורה

בחרו מקום שקט ונעים בבית שיהפוך לפינת הלימוד. זו יכולה להיות פינה בחדר הילדים, או, אם החדר קטן ואין בו מספיק מקום, חלק מהסלון. נקו וסדרו את השטח, ודאו שיש מספיק תאורה טבעית או התקינו מנורה שתספק אור מספיק. אין צורך "להשתגע" עם גופי תאורה יקרים. העיקר שהמקום יהיה מואר. אם הפינה בחדר הילדים, אפשר לצבוע את הקיר מעל שולחן הכתיבה בצבע אחיד או בדוגמא כלשהי.  צבע צהוב ממריץ ומרענן, גווני פסטל מרגיעים וצבע ירוק מעודד צמיחה ומסייע בריכוז. אפשר לקחת רעיונות יפים מכאן. הרעיונות עלינו, הביצוע עליכם.

  1. אז איפה השולחן?

יש לכם שולחן כתיבה ישן שכבר ידע ימים טובים יותר? ישנם מדריכים רבים ברחבי הרשת שמראים כיצד ניתן לשדרג ולחדש שולחן ישן בכמה שכבות של צבע וקצת שיוף. לא רוצים לצבוע? כיום אפשר לרכוש טפט זול ולהדביק כדי לשדרג כל משטח.

מחפשים משהו חדש יותר? חפשו בקבוצות קנייה ומכירה שכונתיות, אתרי יד -2 ואפילו במייל השכונתי. אנשים רבים מוסרים או מוכרים רהיטים במחיר סמלי, ותמיד אפשר למצוא משהו מתאים.

 

  1.  ומה עם מדף?

לאחסון ספרים וציוד לימודי התקינו מדפים פשוטים. גם מדפים אפשר לרכוש בזול בחנויות סטוק או אפילו לחפש באתרי מסירה ומכירה שונים. צבעו את המדפים בצבע שמתאים לעיצוב הכללי של החדר ואל תשכחו למדוד את שטח הקיר לפני רכישת המדף. אם אינכם בטוחים באיזה צבע לצבוע – פשוט לכו על צבע לבן קלאסי שמשתלב עם הכל ויקבל בשמחה את האקססוריז הצבעוניים שתוסיפו בהמשך. חשוב לבדוק את איכות המדף טרם הקנייה, או, אם אתם רוכשים יד שנייה, לברר עם המוכר כמה ק"ג מסוגל המדף לשאת. בפרט אם אתם מתכננים להעמיס על המדף ספרי לימוד.

  1. לאחסן בסטייל

כדי ליצור מקומות אחסון אפשר להשתמש בקופסאות פלסטיק זולות, סלסלות קש ואפילו קופסאות נעליים מצופות בטפט מדבקה. השמיים הם הגבול בכל מה שקשור להכנת מכלי אחסון. קופסאות נעלים וגלילי נייר טואלט מקרטון יכולים בהחלט לשמש לאחסון כלי כתיבה, דפים וחפצים קטנים. ניתן ורצוי להוסיף תוויות לכל קופסה כדי לשמור על הסדר. על מנת להפוך את החלק העיצובי לחוויה, הקדישו לו מספר שעות. שבו עם הילדים ותנו להם לקשט בעצמם לפחות חלק מהמכלים, כך תגרמו להם להרגיש חלק מהתהליך. אפשר ללכת על קו עיצובי אחיד, ואפשר לנסות סגנון חופשי בו כל אחד יוצר יצירה לפי טעמו.

  1. עיצוב אישי
  2. רכשו לוח שעם או לוח מגנטי קטן, והוסיפו על הקיר מעל השולחן. הלוח ישמש את ילדכם לתליית לוח זמנים, מערכת שעות, פתקים חשובים ותזכורות. לוחות כאלו ניתן לרכוש בזול בכל חנות סטוק.

  • אפשרות נוספת, שדורשת מעט יותר השקעה של זמן וכסף, היא רכישת צבע מגנטי בחנות "טמבור" שכונתית. את הצבע אפשר למרוח על חלק מהקיר ולהוסיף מעליו שכבה של צבע "רגיל". הקיר הופך לקיר מגנטי עליו אפשר לתלות עבודות יצירה, תמונות ופתקים בעזרת מגנטים קטנים.

  • עודדו את הילד להוסיף נגיעה אישית, ציורים, פוסטרים וחפצים אישיים שיכולים לעודד ולעורר השראה.

עיצוב אישי של פינת לימודים לילד יכול להיות פרויקט מהנה ומספק, במיוחד כשעושים זאת בעצמכם ובתקציב מוגבל. בעזרת יצירתיות, תכנון נכון ושימוש בחומרים זולים או ממוחזרים, תוכלו ליצור פינה מסודרת ונעימה שתשמש את ילדכם ללמידה בצורה הטובה ביותר. זכרו לשלב את הילד בתהליך, להפוך את העשייה לפעילות משותפת וליהנות מהתוצאה המרהיבה שתשיגו יחד.

יש לכם רעיונות נוספים ליצירת פינת לימודים לילדים? כתבו לנו בתגובות.

 

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:עיצוב הביתסדר וארגוןעיצוב חדר ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה