חדשות בארץ

הערכות: התקיפה האיראנית קרובה; תיאומים אחרונים מול ארה"ב

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה, נועד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט. מזכיר המדינה אנתוני בלינקן: "מעריכים כי המתקפה תתרחש בתוך 48 שעות"

שרידי טיל האיראני שנפל במתקפה האחרונה (צילום: דובר צה"ל)שרידי טיל האיראני שנפל במתקפה האחרונה (צילום: דובר צה"ל)
אא

תיאום פעולות ההגנה מול איראן. שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיימו היום (שני) פגישה עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הגנרל מייקל קורילה. השיחה נערכה בקריה בתל אביב, לאחר שהגנרל האמריקני נחת בישראל. מטרתה הייתה לתאם את הפעילות ההגנתית במקרה של תקיפה אפשרית מצד איראן וחיזבאללה.

בלינקן: "תקיפה איראנית היום או מחר; ישראל: "לא ניתן לחזות אותה"

בישראל אישרו היום את הדיווח בארה"ב לפיו מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, אמר בשיחתו אמש עם שרי החוץ של ה-G7 כי המתקפה האיראנית עלולה להתחיל בתוך 24 עד 48 שעות, כלומר אולי היום. בישראל הדגישו כי לא ניתן לחזותה בצורה מדויקת.

למרות הניסיונות למנוע את המתקפה, והקריאות מצד ארה"ב ומדינות המערב לאיראן לשמור על איפוק, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעאני, מסר כי "חיסול הנייה מפר את החוקים הבינלאומיים. אנחנו לא שואפים להגביר את ההסלמה, אבל להעניש את ישראל זה הכרחי. כך נמנע אי-יציבות בהמשך".

הדובר הוסיף: "לטהרן זכות להרתיע את ישראל ולהפסיק את פשעיה. נקטנו בצעדים המשפטיים והפוליטיים ואנחנו מצפים ממועצת הביטחון לנקוט עמדה. הפעלנו את כל המאמצים הדיפלומטיים שלנו כדי לעצור את המלחמה. תגובתנו תהיה במסגרת החוקים וההבנות הבינלאומיות".

המצרים: "לא נהיה חלק מההסלמה"

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח היום כי מצרים הודיעה לישראל ולאיראן שהיא לא תהיה חלק מהסלמה, בעקבות חיסולו של ראש הלשכה המדינית בחמאס איסמעיל הנייה. 

על פי הדיווח, מצרים העבירה מסר כי היא "תמשיך במאמצים שלה לצמצום המתיחות באזור ועדכנה את טהרן שהיא מחויבת לסגור את המרחב האווירי שלה מול כל צעד צבאי שעשוי לאיים על המצב באזור". המצרים הוסיפו כי "זה צעד שאין משמעותו התנהגות עוינת כלפי איראן, אלא שמירה על האינטרסים המצריים". כמו כן, המצרים הבהירו לישראל למשלחת הישראלית, כי הם "לא יהיו חלק מציר צבאי שיפעל נגד תקיפה אפשרית של ישראל".

גלנט לבכירי חיל האוויר: "להיערך לכל האפשרויות, כולל מעבר מהיר להתקפה"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר במוצב השליטה של חיל האוויר וקיים הערכת מצב עם מפקד החיל, האלוף תומר בר, ופורום מפקדים בכיר. במהלך הביקור עמד גלנט על היערכות מערכי ההגנה לאור ההתפתחויות הביטחוניות, ועל אפשרויות הפעולה ההתקפיות בכל גזרות הלחימה. הוא אמר למפקדי החיל כי "אויבינו שוקלים היטב את צעדיהם בזכות היכולות שהפגנתם בשנה האחרונה. עם זאת, עלינו להיערך לכל האפשרויות - כולל מעבר מהיר להתקפה".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:צה"למתקפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה