חם ברשת

"ניצולים מעידים שבזכותו הם בחיים": הסיפור המרגש של החטוף רום ברסלבסקי

מעל 300 ימים בשבי, ישראל מחכה להחזרת החטופים ולרום בן ה-20, שהספיק להתקשר לאמו ולהרגיע אותה אף על פי שידע שהוא בסכנת חיים. יוסף חדאד: "היו לו הזדמנויות רבות לברוח ולהציל את עצמו אך הוא בחר להישאר ולהציל אחרים"

רום ברסלבסקי (צילום: באדיבות המשפחה)רום ברסלבסקי (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

מעל 300 ימים חלפו מאז תחילת המלחמה וישראל עדיין מחכה לחטופים שנמצאים בשבי החמאס. אחד מהם הוא רום ברסלבסקי שחטוף בעזה, שמתברר שהיה שותף ללא מעט סיפורי גבורה ביום הטבח.

משפיען הרשת ופעיל ההסברה, יוסף חדאד, פרסם הבוקר (שני) את הסיפור המעניין של רום, במה שהפך מהר מאוד לויראלי. "רום הוא בחור בן 20 (ציין את יום ההולדת האחרון בעזה), הוא אוהב את החיים, אוהב לצחוק, אוהב לבלות, אוהב לחוות והחיוך שלו זה משהו שאי אפשר לשכוח. משהו שמסמל אותו מרגע ראשון שרואים אותו", כתב. "כשהחלה המתקפה של חמאס, אמא של רום תמי לא הצליחה לתפוס אותו ודאגה עד השעה 11 כשלפתע הוא התקשר אליה ממספר טלפון של אדם שהיה איתו".

"כשהיא ענתה לו בבכי הוא שאל אותה: 'אמא למה את בוכה?' ועוד הרגיע אותה שהכל בסדר, שהוא עם שוטרים בחפ"ק ששומרים עליהם ותכף חוזר הביתה. זו הייתה השיחה האחרונה איתו. בדיעבד התברר שאת השיחה הוא עשה כשהסתתרו מתחת לטנק בזמן שיא הטבח. היה לו חשוב להספיק לדבר עם אמא שלו ופשוט להרגיע אותה. אנשים שהיו עם רום בזמן הזה מספרים כמה הוא היה חדור מטרה להציל כמה שיותר אנשים ולשמור עליהם. יש ניצולים שסיפרו למשפחה איך רום פעל שם בגבורה וללא פחד. יש ניצולים שמעידים שרק בזכותו הם בחיים.

"את אחת מהן הוא משך מתוך מכולה כשהייתה ירויה בבטן וברגל, לקח אותה למקום מבטחים ואמר לה: 'אל תדאגי, אני שומר עלייך, את תהיי בסדר', היא אומרת שהדבר האחרון שהיא זוכרת זה את החיוך שלו. רום נחטף בשעה 15:00, שעות רבות מאז שחדרו המחבלים ואחרי שהספיק לראות את כל הזוועות שביצעו שם. הוא נחטף בניסיון של פעולת הצלה נוספת שלו כשניסה להגיע לגופות של שתי בחורות צעירות שפחד שהמחבלים יחטפו או יחללו אותן. את אחת מהן הוא הספיק לקחת ולהטמין שהמחבלים לא יראו, ובדרך לגופה של הבחורה השנייה נעלמו עקבותיו".

כאמור, הפוסט זכה לתגובות רבות של אזרחי ישראל שקוראים להשיב במהרה את החטופים הביתה. חדאד שיתף כי "רום תועד נחטף לעזה כשהוא חי ונחטף כשהוא בריא ושלם. חודשים ארוכים שאין ממנו שום סימן חיים. עד הרגעים האחרונים לפני חטיפתו פעל בגבורה ואומץ לב. היו לו הזדמנויות רבות לברוח ולהציל את עצמו אך הוא העדיף להישאר שם תוך סיכון של עצמו, כדי להציל כמה שיותר נפשות. גיבור ישראל אמיתי.

"כמו שרום נלחם שם על כל אחד ואחת, כך כולנו חייבים להילחם למען רום. הוא כבר מעל 300 ימים בגיהנום בידיים של מחבלי חמאס בעזה. חייבים להחזיר את רום הביתה, חייבים להחזיר את כל החטופים!".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ניצוליםיוסף חדאדחטוף בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה