לומדים מוסר

קשה לכם להתחבר לאחרים? הסוד שיפתח לכם את הלב

רבי אליהו דסלר מסביר שככל שאדם נותן יותר לזולת, כך הוא מרגיש קרבה ואהבה כלפיו: "נתינה מולידה אהבה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"הנתינה מביאה לאהבה. הנתינה לבריות מביאה לאהבת הבריות, ככל שמרבה האדם לתת וככל שגדלה הקרבתו והתאמצותו לתת אף שקשה לו כן גדל הקשר ועבותות האהבה מתרבים, זוהי סיבת אהבת האומן למלאכתו. והאם לבנה עמל רוחה, חיבת הסופר לפרי רוחו והרב לתלמידו, ורוב (ריבוי) האהבה - כריבוי הנתינה."

מקור הציטוט: רבי אליהו דסלר, "מכתב מאליהו", חלק א'.

 

משמעות הציטוט

הציטוט מדבר על החשיבות של הנתינה כגורם מרכזי ליצירת אהבה וקשר בין אנשים. רבי אליהו דסלר מסביר שככל שאדם נותן יותר לזולת, כך הוא מרגיש קרבה ואהבה כלפיו. הנתינה יוצרת תחושת חיבור ואכפתיות, וגורמת למי שנותן לחוש שמחה וסיפוק פנימי. בכך, הנתינה היא כלי חשוב לבניית קשרים חיוביים ואוהבים.

כלומר, האהבה היא תוצאה של מאמץ והקרבה. כאשר אדם נותן ומתאמץ למען הזולת, הוא מגביר את האהבה והקרבה כלפיו. זו הסיבה שאנשים אוהבים את מה שהם יוצרים או מטפחים. האומן אוהב את יצירתו כי הוא השקיע בה זמן ומאמץ, האם אוהבת את בנה כי היא הקריבה למענו רבות, והרב אוהב את תלמידיו כי השקיע בחינוכם והדרכתם.

בגישה זו, רבי אליהו דסלר מראה כיצד הנתינה היא יסוד חשוב ביצירת קשרים עמוקים ומשמעותיים. הנתינה אינה רק פעולה חיצונית, אלא היא תהליך המוביל לצמיחת האהבה והקרבה, ובכך תורמת לחיים מלאים ומספקים יותר.

 

כמה מילים על המחבר

רבי אליהו אליעזר דסלר נפטר לפני 71 שנה (ה'תרנ"ב - כ"ד בטבת ה'תשי"ד). היה מגדולי בעלי המוסר בשיטת קלם במאה ה-20, כיהן כרב באנגליה וכמשגיח רוחני בישיבת פוניבז'. הוא מחבר הספר "מכתב מאליהו", סדרת ספרים הנפוצה בעולם הישיבות, הכוללת כתבים, שיחות ומכתבים בענייני אמונה ומוסר.

הרב דסלר וספריו "מכתב מאליהו": הפרטים הנסתרים מאחורי האישיות הגדולה

מה אפשר ללמוד מפנס האיתות של הרכב? הרב יצחק פנגר על נתינה ואהבת הזולת

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:נתינהאהבת הבריותהרב אליהו אליעזר דסלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה