בריאות ותזונה

רוצים עצמות חזקות? הנה 5 מאכלים שישמרו עליכם בריאים וחזקים

מחקרים מצאו כי תזונה עשירה ברכיבים חיוניים כמו סידן, ויטמין D, מגנזיום וחלבונים יכולה לתרום רבות לבריאות העצמות. מהם המאכלים שמכילים אותם?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד הדברים החשובים בנוגע לשמירה על אורח חיים בריא הוא חיזוק העצמות. זה מוביל למניעת בעיות כמו שברים. מחקרים מצאו כי תזונה עשירה ברכיבים חיוניים כמו סידן, ויטמין D, מגנזיום וחלבונים יכולה לתרום רבות לבריאות העצמות. אז אילו מזונות נמצאו כמומלצים לחיזוק העצמות?

סלמון ודגים שומניים: אלה ודגים שומניים אחרים כמו מקרל וטונה, מכילים ויטמין D ואומגה 3. ויטמין D חיוני לספיגת הסידן במעי ולשמירה על רמות סידן תקינות בדם. אומגה 3 מסייעת בהפחתת דלקות ובשיפור בריאות הלב, וזה תורם לבריאות העצמות באופן עקיף.

ירקות ירוקים: תרד, קייל וברוקולי עשירים בסידן ובוויטמין K שהוא חשוב לתהליך קרישת הדם. הוא גם מסייע בהנחת סידן על העצמות. בנוסף, הירקות הירוקים מכילים חומרים נוגדי חמצון שתורמים לבריאות הכללית של הגוף.

טופו ומוצרים מסויה: מקור טוב לסידן ולחלבונים צמחיים. סויה מכילה תרכובות שיכולות לסייע בהפחתת איבוד עצם, במיוחד בנשים לאחר גיל המעבר.

מוצרי חלב: גבינות, חלב ויוגורט הם מקור מצוין לסידן, שהוא מינרל חיוני לבריאות העצמות. הסידן הוא המרכיב המרכזי במבנה העצם ומסייע בשמירה על צפיפות עצם גבוהה. בנוסף, מוצרי החלב מכילים חלבונים שחשובים גם הם לחיזוק העצמות.

שקדים ואגוזים: מקור מצוין למגנזיום, סידן וחלבונים. המגנזיום מסייע בספיגת הסידן בעצמות ומשפר את בריאותן. בנוסף, הם מכילים חומצות שומן בלתי רוויות וויטמינים כמו ויטמין E שחשובים לבריאות הכללית.

תזונה הכוללת את המזונות הללו יכולה לתרום רבות לחיזוק ובריאות העצמות. עוד מצאו מחקרים, כי פעילות גופנית סדירה, בעיקר תרגילים שמפעילים לחץ על העצמות כמו הליכה והרמת משקולות, יכולה לסייע כדי לשמור על צפיפות עצם גבוהה.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:חלבוניםמגנזיוםסידןויטמין די

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה