חדשות בארץ

נחשף: כמה כסף קיבלו הסוכנים שחיסלו את איסמעיל הנייה?

דיווחים חדשים חושפים פרטים חדשים על חיסול מנהיג חמאס: הסוכנים קיבלו סכום גבוה מאוד, והוברחו בידי המוסד לצפון אירופה. איך הופעל המטען, וכמה כסף הם קיבלו?

הנייה (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)הנייה (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)
אא

העיתון "Jewish Chronicle", העיתון המרכזי של יהדות בריטניה, חושף פרטים חדשים על מבצע החיסול של איסמאעיל הנייה בטהרן. לפי התחקיר, מטען הנפץ שהביא לחיסולו הוטמן מתחת למיטה שלו באמצעות שני איראנים מיחידת הביטחון המקומית, ששיתפה פעולה עם השב"כ. השניים, חברי משמרות המהפכה, היו אמורים לאבטח את הבניין ואורחיו.

בדיווח, שעדיין לא אומת, נכתב כי האיראנים הבינו לאחר החיסול כי הסוכנים הם אלה שהטמינו את המטען ואף זוהו במצלמות האבטחה ביום החיסול, כשהם נכנסים לחדר בו תכנן הנייה לשהות. עוד נכתב, כי הם "עשו זאת בעבור שש ספרות לכל אחד (לא נכתב באיזה מטבע מדובר, אך ההערכה היא כי מדובר בכמה מאות אלפי דולרים). בתמורה, הם הועברו למדינה בצפון אירופה".

מתברר כי הסוכנים יצאו מהחדר בו הטמינו את המטען ועזבו את המתחם במכונית שחורה, כשהמאבטח בכניסה הכיר אותם ולכן לא עצר אותם לבידוק נוסף. אחרי שעה הם הוברחו מאיראן על ידי המוסד וכך הצליח מסע החיסול. לגבי הפרטים המדויקים של החיסול עצמו: מטען החבלה הונח מתחת למיטתו בשעה 16:23 - כתשע שעות לפני שהנייה נכנס לחדרו. המטען הופעל מרחוק באמצעות רובוט בשעה 01:37 בדיוק. חמישה סוכנים ראו את הנייה נכנס לחדר, כך שלא היה מקום לספק כי הוא חוסל.

עוד נכתב, כי גודל המטען שהודבק לתחתית המיטה היה סנטימטרים בודדים בלבד, כך שהיה קשה מאוד לגלות אותו. בנוסף, המוסד דאג לכך שהוא יופעל מבלי לפגוע באזרחים, והפצצה הייתה אמורה לפגוע רק במי שהיה בחדר. המוסד שלח סוכנים למתחם ההארחה כדי לאסוף מידע ולמפות את האזור. הסוכנים, כך נמסר, לבשו בגדים ירוקים כדי להסוות את עצמם כשהם מטפסים על עץ ומתארים מה קורה סביב הבניין ומתי הנייה מגיע.

לאחר החיסול נעצרו באיראן 28 בכירים בצבא וכן אנשי מטה ועובדים נוספים ששהו במקום. מאוחר יותר הם גילו, לפי החומר במצלמות, כי אנשי משמרות המהפכה שיתפו פעולה עם ישראל.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:חיסולאיסמעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה