סלבס בהתחזקות

"זכויות שוות": מדוע הלך אושיית הרשת לעיריית תל אביב עם תפילין?

סמיון גרפמן לא אהב את ההחלטה של העירייה לאסור קיום תפילה במרחב הציבורי: "זכויות שוות לכל התושבים, בין אם הם חילונים או דתיים. כבר 3 שנים שאני מניח תפילין"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אושיית הרשת סמיון גרפמן כועס על החלטת עיריית תל אביב, לפיה יש איסור לקיים תפילה במקומות ציבוריים. גרפמן מחה על כך. הוא נכנס אתמול (שלישי) לעיריית תל אביב ובידיו תפילין, כשהוא מבקש לשוחח עם קברניטי העירייה ולמחות על ההחלטה.

"כמו שהבטחתי לכם, 12 בצהריים, הגעתי עם התפילין למשרדי עיריית ת"א, אבל בגלל שבשנה האחרונה שיניתי את חיי, אני קם מוקדם בבוקר ואני לא מתחיל אותו בזה שאני פותח טלפון, אלא מתחיל אותו בלהניח תפילין ולעשות ספורט", סיפר גרפמן לעוקביו בשידור חי מהעירייה. "רק בסביבות 9 אני ניגש לטלפון. על אוטומט, היום בבוקר בבית הנחתי תפילין אבל הבטחתי שאגיע לעירייה, הבטחתי שאנחנו נדרוש מעיריית תל אביב לתת זכויות שוות לכל התושבים בין אם הם חילונים או דתיים. אני אוהב אתכם".

"בדיוק שלוש שנים שאני מניח תפילין, אוכל כשר", הסביר גרפמן בראיון לחברו שי גולדשטיין. "התפילין בבוקר זה סוג של מדיטציה שעושה סדר לכל היום, ככה אני מדבר עם בורא עולם. אנשים שמכורים עם בעיות, אני אומר להם 'תתחילו עם זה את הבוקר'. למה אנחנו מופרדים אחד מהשני? אנחנו לא אויבים. אולי לא כולנו מסכימים, אבל אנחנו על אותה ספינה. חייבים להתאחד, לתת חיבוק אחד לשני. אנחנו משפחה עם עתיד משותף".
השחקן ישראל אטיאס קרא לרון חולדאי להגיע לתפילה בשכונה שלו, ואמר כי הוא מזמין את ראש עיריית למניין התפילה בעקבות ההחלטה של העירייה שלא לקיים תפילות במרחב הציבורי. "יש אנשים טובים, חיבוק ואהבת חינם", כתב אטיאס.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:סמיון גרפמןתפילה במרחב הציבורי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה