חדשות בארץ

פוטין במסר לאיראנים: למתן את התקיפה ולא לפגוע באזרחים בישראל

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העביר מסר למשטר האיראני באמצעות שליח. בנוסף, הבטיח לספק לאיראן מטוסי קרב ומערכות הגנה אוויריות. ההערכה בישראל: חיזבאללה יפתח ראשון במתקפה

פוטין (צילום: shutterstock)פוטין (צילום: shutterstock)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש מהמנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, להימנע מפגיעה באזרחים בישראל, ולהגיב בצורה מאופקת לחיסול איסמעיל הנייה. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. בישראל מעריכים היום (רביעי) כי האיראנים הינחו את חיזבאללה להגביר את הירי לעבר יישובי הצפון, ולמעשה להיות הראשונים לפתוח במתקפה רחבה.

אתמול ביקר מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה, סרגיי שויגו, בטהרן ונפגש עם בכירי המשטר. בשיחה עם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן אמר שויגו: "אנחנו מוכנים לשיתוף פעולה מלא עם איראן בנושאים אזוריים".

על פי הדיווח ברויטרס, האיראנים ביקשו מהרוסים לספק להם מטוסי קרב מתקדמים מדגם סוחוי-35, וכן מערכות הגנה אוויריות. ב"ניו יורק טיימס" דווח כי שני גורמים איראנים ציינו כי מוסקבה החלה לספק לאיראן מכ"מים מתקדמים. רוסיה הודיעה כי היא מחויבת לסייע באיראן, כפי שזו סייעה לה במלחמה באוקראינה.

ישראל שיגרה מסר: לא מעוניינים במלחמה אזורית, פנינו לא לעימות כולל"

בארה"ב דווח כי בתום הערכת המצב שלשום, אותה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מערכת הביטחון, המסר שהועבר הוא שישראל לא מעוניינת במלחמה אזורית. גורם ישראלי אמר: "פנינו לא למלחמה כוללת, אבל מוכנים במוכנות גבוהה להדוף כל איום ואחר כך גם לגבות מחיר".

הכוננות בישראל נמשכת וההערכה האי כי חיזבאללה הוא זה שיפתח ראשון במתקפה רחבה. ב-ynet דווח כי השיגורים הרחבים מדרום לבנון, ביומיים האחרונים, נועדו לאתגר את מערכות כיפת ברזל ובין היתר "לרוקן" את המשגרים של מערכת ההגנה הישראלית.

בנאום שנשא אתמול בביירות התייחס מנהיג החיזבאללה, חסן נסראללה, למתקפה אפשרית: "ההמתנה הישראלית היא חלק מהעונש. מצב ההמתנה הוא חלק מהקרב. כל ישראל היום עומדת על  רגל וחצי. הישראלים שואלים מה קרה בימים האחרונים, האם זו התגובה לחיסול פואד שוכר? אנחנו אומרים: לא, זו לא תגובה על ההתנקשות. הצלחת ישראל לחסל את שוכר והנייה היא הישג עבורה, אבל היא לא קובעת את תוצאת הקרב".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ולדימיר פוטיןמלחמת חרבות ברזלהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה