כתבות מגזין

"הפרויקט הזה נוצר מתוך אכזבה גדולה"

מורן קורס חוותה התמודדות קשה, כשפרויקט גדול שהייתה אמורה להוביל נעצר ברגע האחרון. אך דווקא מתוך האכזבה נוצר שיתוף הפעולה הבלתי צפוי בינה לבין אוניברסיטת בר אילן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"אף פעם לא ראיתי את עצמי כאחת שהולכת לפתוח קורס אימון לנשים. לא כי אין לי מה לומר, אלא כי זה היה נראה לי מורכב כל כך – לגבש קבוצות בכל שנה מחדש ולמצוא מקום בו ניתן למסור אותן. הרגשתי שזה משהו גדול, שאני לא מתקרבת אליו בכלל". מורן קורס אומרת את הדברים בכנות שרק מי שמכיר אותה יודע כמה היא אופיינית לה. "הקב"ה זיכה אותי לעשות כל כך הרבה דברים נפלאים בחיי, ולהשפיע על העולם מהרבה חזיתות, אבל על קורסים אף פעם לא חשבתי".

לפני כשנה השתנו תוכניותיה כאשר היא פנתה לראשונה לאוניברסיטת בר אילן ביוזמה מהפכנית: הקמת קורס למאמנות אישיות ברוח החסידות. "איש לא חשב שזה יצליח ושהאוניברסיטה תיענה בחיוב, כולל היועץ השיווקי שלי", היא מחייכת, "אבל הקב"ה הוכיח לכולנו כמה שהוא גדול, ובימים אלו החל הרישום לקורס שמציע דבר שלא הוצע מעולם – תעודה מאוניברסיטת בר אילן".

 

אור בתוך החושך

מורן קורס היא אחת הדמויות שמוכרות היטב לגולשי אתר הידברות, הודות לתוכניות הווידאו בהן היא מראיינת נשים מעוררות השראה ולטורים שהיא מפרסמת. בנוסף, היא גם מרצה, מאמנת ויועצת, בעלת תואר שני ונושאת עימה 18 תעודות של קורסים טיפוליים שלמדה. יש לה שני ספרים שכתבה (השלישי בדרך) וגם ערכת קלפים טיפוליים.

"אולי זה מפתיע", היא אומרת, "אך הקורס שאני מציעה כעת נבנה מתוך אכזבה גדולה. הייתי אמורה לקחת על עצמי פרויקט גדול שמאוד רציתי, אפילו חתמתי חוזה, אך בסופו של דבר הכל בוטל ולא יצא לפועל. עוגמת הנפש הייתה גדולה מאוד, חוויתי צער לא פשוט, וגם שאלה טכנית: 'מה אעשה עם החור שנוצר בלו"ז?'

"באותם ימים הזדמן לי לצאת לסבב הרצאות לפני שליחות בחו"ל – בארה"ב ובאירופה. שיתפתי אותן בתכנים שאני מלמדת תמיד ברוח החסידות – גישה חיובית, חוסן וביטחון והקשבתי לקולות שנשמעו סביבי. שמעתי מנשים על כך שלא מספיק להן מפגש חד פעמי, הן רוצות סדרה ארוכה יותר של הרצאות, והתחלתי לחשוב על כך ברצינות. כך הקורס החל להיבנות, והמחיש לי עד כמה שלפעמים דרך האכזבה אפשר להתרומם, ודרך הכישלון לצמוח".

ויש גם דבר נוסף שלמדה קורס מהדרך שעברה. "לפעמים אנחנו רוצים למלא את הייעוד שלשמו הגענו לעולם, אך בטעות מצמצמים את הרצון שלנו ומבקשים מהקב"ה פחות ממה שאנחנו יכולים. בזמנים כאלו חשוב כל כך להטות אוזן ולהקשיב למסר שבורא עולם מעביר לנו. אולי המטרות שהועדנו לעצמנו אינן נכונות, ואולי הן קטנות מידי, ואנחנו יכולים להגיע רחוק הרבה יותר? אז כן, במקרה שלי גיליתי שבורא עולם ייעד עבורי לעשות את הדבר שמעולם לא נעשה קודם באוניברסיטת בר אילן, ולמיטב ידיעתי גם לא במכללות אחרות – ללמד את נושא האימון שאני כל כך אוהבת ומחוברת אליו, באמצעות מגוון שיטות שאני בקיאה בהן, וכאשר כולן נשענות על עולם החסידות.

"זוהי הייחודיות הגדולה של הקורס, וזה גם מה שהסברתי לאחראים בבר אילן, כשבתחילה הם הציעו לי למסור קורס להכשרת מטפלות ב-NLP. הסברתי להם שאמנם אני מטפלת בשיטה הזו, אך המטרה שלי היא לא להכשיר מטפלות אלא מאמנות, ואני לא רוצה להקנות להן כלי אחד אלא מגוון של כלים. לתת להן לטעום מעט מכל קורס שאני עברתי במהלך הכשרתי המקצועית. בנוסף, היה חשוב לי מאוד שהקורס יהיה פרונטלי, משום שאני מאמינה גדולה בתהליכים שמתבצעים בשטח, וכמובן – הדבר העיקרי ביותר הוא שהכל נעשה ברוח החסידות".

מה יש בחסידות שחשוב כל כך עבור האימון?

"החסידות היא אור בתוך החושך, והיא חשובה כל כך בתקופה זו בה כולנו מצויים בחושך גדול. כיום, יותר מאי פעם, ברור לכולנו שאנו חיים בהסתר, וכדי לגלות את מציאותו של בורא עולם אנחנו צריכים לקלף את כל הקליפות של העולם הגשמי. זו בדיוק המטרה של החסידות – לרומם את התודעה לאלוקות ולהגיע עד לאור הגדול. כי כשאתה חי בתודעה של אלוקות, ממילא דברים מסתדרים מהר יותר, והחיים טובים יותר.

"באופן אישי אני יכולה לציין שלפני כמה שנים התמודדתי עם דיכאון אחרי לידה. אלו היו ימים מלאי חרדות, מאוד קשים וחשוכים. באותה תקופה התחלתי לראשונה למסור שיעורים בחסידות, וממש הרגשתי איך שהתכנים שאני מלמדת משפיעים גם עליי ועוזרים לי לצאת מן הביצה הקשה בה הייתי שקועה, ולהתרומם מעלה. כבר אז הרגשתי את הרצון החזק להעביר את התכנים האלו לנשים נוספות, כדי גם הן יוכלו להפיץ אותם הלאה. זה בדיוק מה שאני הולכת לעשות עתה, במסגרת התוכנית החדשה".

 

סגירת מעגל

קידום הרעיון מול אוניברסיטת בר אילן לא היה פשוט כלל. "עבדתי על כך במשך שנה שלמה", מגלה קורס, "ובתחילת השיחות שלנו היה נשמע שאין שום סיכוי שהדבר יתאפשר. גם היועץ העסקי שלי אמר לי שאין סיכוי שבאוניברסיטה יאשרו קורס ברוח החסידות. אבל הגאון יעקב אומר שכאשר יהודי מאמין במשהו, הוא לא רואה את הקירות חסומים, אפילו הטבע מתכופף כדי לסייע לו, וכך בדיוק אני הרגשתי. המשכתי להתעקש ולקדם את התוכנית של הקורס, ובסופו של דבר האישור התקבל".

למי הקורס מיועד?

"מכיוון שהקורס מורכב מכלים מגוונים של אימון, הוא מתאים בעיקר לנשים שמעוניינות להשפיע על סביבתן – מורות, מנהלות, מדריכות, וכן גם לכאלו שרוצות להשפיע על עצמן ועל משפחתן הפרטית".

הנשים שישתתפו בו הן בהכרח דתיות?

"בדיוק התקשרה לצוות ההרשמה מישהי וסיפרה על עצמה, שהיא אינה שומרת מצוות אך מתעניינת בקורס. היא שאלה אם זה בסדר שהיא תגיע, והתשובה הייתה שבוודאי. היא מוזמנת להגיע. אני מקבלת לקורס כל אחת, ולא משנה מה הרקע התורני שלה. כל יהודייה שרוצה שינוי חיובי בחיים שלה מוזמנת".

קורס עוצרת לרגע, ומחליטה לחשוף ממד אישי: "כבחורה תל אביבית, בימים שלפני חזרתי בתשובה, הבטחתי לעצמי שבחיים לא אתחתן ולא אביא ילדים לעולם. הייתי בטוחה שהעולם כולו נראה כמוני וכמו חבריי התל אביביים, ואם כן – איזה טעם יש להביא ילדים לעולם כזה? הייתי מצד אחד לוחמת צדק, משתתפת בהפגנות, ומצד אחר עם בלבול פנימי גדול. עד שהזדמן לי להשתתף בשיעור תורה וחסידות. באותו זמן לא הבנתי דבר, אבל דבר אחד היה ברור לי – האמת לא נמצאת בקול רעש וצלצולים, אלא בקול דממה דקה. זה גרם לי לעבור תהליך עמוק מאוד עם עצמי, ולהגיע למקום בו אני נמצאת כיום, וכמובן שיש עוד הרבה עבודה. כעת, כשאני מציעה קורס אימון ברוח החסידות, אני מרגישה שזו ממש סגירת מעגל עבורי. כתוב בשיר השירים: 'באתי לגני אחותי כלה'. אין ספק שהעולם שלנו הוא גן השם, אך כמו בכל גן עלולים להיות בו גם קוצים. כולנו יכולים לזכות לראות את הפרחים הנפלאים שיש בגן, כי זה תלוי רק בבחירה שלנו ובעבודה האינטנסיבית שאנו בוחרים לעשות עם עצמנו בחיינו".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:אוניברסיטת בר אילןמורן קורסמתבוננות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה