יהודה אייזיקוביץ

תקופת ההמתנה - עכשיו הזמן המתאים לחיזוק באמונה

אי אפשר להישאר אדישים מול האיומים החמורים והישירים נגד מדינת ישראל, אבל אפשר בהחלט לקחת את החששות והפחדים למקום מועיל

אא

מדינת ישראל נמצאת במצב מוזר של שיתוק למחצה - המשק אמנם פועל כמעט כבשגרה, אבל אזרחים רבים חשים חוסר שקט ומצמצמים את עיסוקיהם מחוץ לבתים עד למינימום האפשרי. כאשר באוויר תלוי ועומד איום ממשי של ירי מסיבי של טילים ורקטות, אף אחד לא רוצה להיתפס כשהוא מחוץ למקום מוגן. מצד שני, כמה זמן אפשר להימנע מכל פעילות שאינה הכרחית?

המצב הזה יצר פגיעה גם בתחומים נוספים: אזרחים רבים, שהיו בדרכם לחו"ל או בחזרה לארץ, מצאו עצמם תקועים מול חברות תעופה שביטלו את הטיסות. שוק ההון אף הוא מגיב בקיצוניות והבורסות משתוללות. במקביל, גם הדולר נוסק לגבהים שלא הכרנו כבר תקופה ארוכה.

המציאות הזאת מכבידה עלינו - פיזית וגם נפשית. כולנו יודעים שלאויבינו יש ארסנל של כלי משחית שמכוונים לפגיעה ברחבי ישראל. הכישלון המהדהד של מתקפת הטילים הקודמת, ששוגרה מאיראן ומשלוחותיה השונות לפני שלושה חודשים, נוסך תקווה שגם הפעם בעזרת השם אויבינו ינחלו כישלון חרוץ נוסף. מאידך, אולי דווקא בשל הכישלון הקודם, הם למדו מטעויותיהם והפעם ישפרו את הביצועים שלהם?

בשורה התחתונה, אף אחד לא באמת יודע מה יהיה.

אבל המציאות המאתגרת הזאת היא לא רק קושי שצריך להתמודד איתו, אלא גם הזדמנות חיובית שיכולה לבסס ולחזק את האמונה שלנו.

המסר שאנחנו צריכים להטמיע לעצמנו הוא שהקב"ה איתנו. הוא הוביל אותנו לכל אורך הגלות הקשה והארוכה וזיכה אותנו לשוב לחיות בארץ ישראל מתוך ניסים גלויים, וגם כעת לא ינטוש אותנו וימשיך להגן על כלל ישראל מול האיומים הנוכחיים. המסר הזה הוא לא סתם אמירה בעלמא, אלא הבנה פשוטה שהינה מחויבת המציאות.

בפרשת דברים, אותה נקרא בשבת הקרובה, משה רבנו מוכיח את בני ישראל על כך שליבם נמס בקרבם לאחר ששמעו את דברי הדיבה של המרגלים והשתכנעו כי לא ניתן לכבוש את ארץ ישראל. משה טוען כנגדם: איך יכולתם להעלות בדעתכם מחשבה כזאת, אחרי שראיתם במו עיניכם את הניסים הגלויים והעצומים שעשה הקב"ה עמכם ביציאת מצרים ובכל המסעות במדבר? מול כל מה שראיתם, איך יכולתם שלא להאמין שהקב"ה יכול להביס את יושבי ארץ כנען, חזקים ככל שיהיו, והשתכנעתם שלא ניתן לכבוש את הארץ?!

זהו כתב אישום חמור נגד בני ישראל, שבעטיו נענשו בעונש קשה ונגזר עליהם למות במדבר ולא להיכנס לארץ המובטחת. והמסר הנוקב הזה צריך ללוות אותנו בכל עת ובכל מקום - גם כיום, כאן ועכשיו.

דווקא עכשיו, מול החששות והפחדים, זה בדיוק הזמן להתעורר ולהתחזק באמונה שלנו בקב"ה. לשנן לעצמנו שאין עוד מלבד ה', והוא שולט בכל מה שקורה ויקרה. צריך לעשות את כל ההשתדלות המתבקשת על מנת לשמור על חיינו, אך לצד זאת עלינו לנצל את הזמן כדי להרבות בזכויות למען עם ישראל, כל אחד במה שיוכל: בתפילה, במעשים טובים ובלימוד תורה.

אבל מעל לכל עלינו לזכור תמיד "כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:איראןאמונהיהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה