מעניין

דיילת חושפת: זה מה שגורם לאנשים לחלות

אם אתם מתכוונים להתכבד במשקה קר ומרענן בטיסה הקרובה שלכם – כדאי שתשקלו שוב. זה מה שהמומחים ואנשי התעשייה אומרים על כך

אא

המומחים מזהירים שלא להוסיף קוביות קרח למשקאות בזמן טיסה, שכן הדבר עלול לחשוף אתכם לחיידקים מזיקים, כך על פי דיווח בניו יורק טיימס.

בעקבות כך, דיילת החליטה לחשוף כמה סודות מהתעשייה באתר "רדיט": "אל תוסיפו קרח למשקה שלכם במהלך טיסה. הקרח מוגש על מגשים שלא עוברים ניקוי לעיתים קרובות", אמרה.

"בכל משטח במטוס נוגעים מאות אנשים מדי יום, משטחים שלא עוברים חיטוי לעיתים קרובות. אין לנו בכלל הזדמנות לשטוף ידיים בזמן שאנו מגישים את המשקאות", הסבירה.

את טענתה אישרה בעבר ורנה מונטאלבו, שעובדת כמנקה בשדה התעופה דאלאס-פורט וורת', בראיון לוושינגטון פוסט ב-2022: "יש דיילים שמתעצבנים כי זה לא נקי. כמובן שזה לא נקי - כי זה כל הזמן שנותנים לנו". לדבריה, בשל מחסור בכוח אדם, לצוות שלה יש רק חמש דקות לנקות, ובמצבים מסוימים היא נאלצה לנקות את מטוס בעצמה.

כמו כן, יש לציין שגם אם מגשי הקרח נקיים, קוביות הקרח עצמן עלולות להזיק לבריאותכם. במחקר משנת 2017, חוקרים בדקו 60 קוביות קרח ממתקנים ביתיים ותעשייתיים. הם גילו שלקוביות קרח יש יותר מ-50 זני חיידקים שונים. "אחוז עקבי מהמיקרואורגניזמים שזוהו בקרח הם מחוללים ידועים של זיהומים אנושיים, ונוכחותם מצביעה על זיהום סביבתי", אמרו החוקרים.

אם בכל זאת חשקה נפשכם בקרח במשקה שלכם, המומחים המליצו להזמין סודה או משקאות מוגזים. מחקר שנערך בשנת 2019 על ידי Hunter College NYC Food Policy Center של אוניברסיטת העיר ניו יורק מצא כי הסיכון החיידקי פוחת במשקאות שמכילים פחמן דו חמצני (כמו סודה ומשקאות מוגזים) או עם מרכיבים אנטיבקטריאליים כמו בוודקה, תה אפרסק, מי טוניק וקולה". עם זאת, המומחים טוענים שהפעולה הבטוחה ביותר היא פשוט להגיע עם בקבוקי שתייה מראש.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:טיסהמטוסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה