חדשות בארץ

בתה של בלהה ינון הי"ד: "למחרת הטבח מצאו חלקי גופות שרופות. ואז ידענו"

כמעט 10 חודשים אחרי הטבח, מור ינון מספרת כי ידעה עוד לפני ההודעה הרשמית של צה"ל שאמה כבר לא בחיים: "אפשר לומר שישבנו עליהם שבעה כבר למחרת. התכנסנו אצל אחותי מעיין ב-12 וחיכינו להודעה שלא הגיעה"

בלהה ינון הי"ד (צילום: Gili Yaari /FLASH90)בלהה ינון הי"ד (צילום: Gili Yaari /FLASH90)
אא

כמעט 10 חודשים חלפו מאז אירע הטבח בדרום. השבוע הודיע צה"ל כי "הנעדרת האחרונה" מאותו יום, בלהה ינון הי"ד, נרצחה בידי חמאס כבר באותו יום. בלהה הוגדרה כנעדרת, ומשפחתה וילדיה כבר הבינו שיש סיכוי גבוה שהיא אינה בחיים. כעת, בתה מור ינון מספרת על אמה ומשחזרת את הרגע הדרמטי שבו קיבלה את ההודעה על כך שנרצחה.

"ביום הטבח, הבנתי מה קורה כבר ב-08:30 בבוקר", היא שחזרה בראיון לחדשות 12. "קיבלנו הודעה בוואטסאפ המשפחתי של הבוגרים. אבא שלי כתב שהם יושבים בממ"ד ושיש המון אזעקות ויריות. שהם לא מבינים מה קורה. אחי מעוז דיבר איתם ב-07:45. ישר ראיתי תמונות של חמאסניקים על ג'יפים. הייתה לי תחושה כבדה שההורים שלי לא שורדים את זה".

"הבנו שהייתה חדירה למושב ולאט הנתונים הצטברו", סיפרה. "יצרנו קשר עם השכנה. היא הצליחה להציץ מהחלון וראתה שהבית של ההורים שרוף. היא בכתה וחיפשה מישהו שידבר איתנו, אבל כל הסימנים היו מאוד לא טובים. היום, אני מרגישה אותם איתי בלב כל הזמן. הם תמיד קיבלו את כולם בזרועות פתוחות והעבירו לנו מסר שאנחנו יודעים מה טוב בשבילנו ושתמיד הם יהיו גב עבורנו".

"את ההודעה הרשמית קיבלנו בשש בערב מקב"ט המושב, שאמר שהבית נשרף לגמרי, שלא רואים שום דבר ושלא מוצאים אותם. הוא אמר שיחזרו בבוקר כדי להמשיך לחפש. בן הזוג שלי הגיע ביום ראשון בבוקר וראה חלקי גופות שרופות. נמצאו בבית שרידים אחרונים של אמא שלי, שהוכח בצורה חד משמעית שהם שלה. אף על פי שלא הצליחו להפיק DNA, הוועדה יכולה הייתה לקבוע את מותה לפי מה שהם מצאו בשבועות האחרונים ונוכח ממצאי חקירה נוספים. אפשר לומר שישבנו עליהם שבעה כבר למחרת. התכנסנו אצל אחותי מעיין ב-12 וחיכינו להודעה שלא הגיעה. ההודעה על אבא הגיעה אחרי כמה שבועות, וההודעה על אמא – רק עכשיו, אבל בעצם כבר ידענו".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:טבחבלהה ינון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה