חינוך ילדים

5 טעויות שאתם עושים בהתנהלות מול הילדים שלכם

מי שלא עושה לא טועה, אומר הפתגם – אבל האם אפשר לצמצם את הטעויות שאתם עושים מול הילדים? הנה כמה טיפים חשובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו מנסים לחנך את הילדים בדרך הכי טובה שאפשר. אנחנו עושים, כמובן, טעויות בדרך – לעתים הגישה שלנו לא נכונה ולעתים אנחנו לא מצליחים להעניק לילד את מה שהוא באמת צריך, אבל מי שלא מנסה – לא טועה.

מאמר שפורסם לאחרונה סוקר טעויות נפוצות בחינוך ילדים, ומנדב 5 טיפים שיעזרו לכם להימנע מהן. הנה כמה מהם:

שימוש יתר ב"פרסים": התמקדות בהענקת פרסים עבור כל התנהגות טובה עלולה להוביל לילדים להיות תלויים בגמולים חיצוניים כדי להתנהג כראוי. עדיף ללמד את הילד את הערך הפנימי של התנהגות טובה ולחזק את ההתנהגות החיובית בדרכים שאינן כוללות תמיד פרסים חומריים.

ענישה מופרזת או חסרת הקשר: הענשה קשה או לא מותאמת למצבים השונים עלולה להזיק ליחסי ההורים-ילד ולפגוע בהבנת הילד לגבי העקרונות הנלמדים. חשוב שהענישה תהיה מידתית ותואמת למעשיו של הילד כדי להיות יעילה.

הצבת ציפיות גבוהות מדי: הצבת ציפיות שאינן תואמות את יכולות הילד עלולה לגרום לו לתחושת כישלון ולפגוע בביטחונו העצמי. חשוב להציב מטרות ריאליות ותואמות לגיל וליכולת של הילד ולתמוך בו במאמציו להשיג אותן.

אי הקשבה לצרכים הרגשיים של הילד: התעלמות מהצרכים הרגשיים שלו, כמו פחדים, חרדות או רגשות אחרים, יכולה להוביל לבעיות רגשיות ופסיכולוגיות בעתיד. חשוב להקשיב לילד, להבין את רגשותיו ולספק תמיכה רגשית.

חוסר עקביות: כאשר ההורים אינם עקביים בחוקים ובסנקציות, הילדים מתקשים להבין את הגבולות ואת הציפיות מהם. חוסר עקביות יכול ליצור בלבול ולגרום לילדים לפתח התנהגויות שליליות או לנסות לנצל את המצב.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חינוך ילדיםענישה מופרזתציפיות גבוהות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה