חדשות בריאות

למרות האיסורים וההגבלות: מספר ההפלות בארה"ב ממשיך לזנק

מספר ההפלות החודשיות ממשיך לזנק בארה"ב בשנת 2024, כך עולה מדו"ח חדש. הסיבה – יותר ויותר נשים משתמשות בשירותי רפואה מרחוק לבצע הפלות תרופתיות. עם זאת, ב-14 מדינות בהן חוקקו הגבלות ואיסורים, ההפלות כמעט פסקו

אא

שנתיים לאחר שבית המשפט העליון בארצות הברית ביטל את פסק הדין שהתיר הפלות, ולמרות ההגבלות והאיסורים שנכנסו לתוקף, מספר ההפלות שמבוצעות מדי חודש ממשיך לזנק, כך עולה מדו"ח חדש.

על פי הנתונים של we count, פרויקט המחקר של האגודה לתכנון משפחה,  ברבעון הראשון של שנת 2024 בוצעו בממוצע מדי חודש 98,990 הפלות. נתון זה גבוה בכ-14% מהממוצע בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כ-12 אלף הפלות נוספות מדי חודש.

גם לעונה ישנה השפעה על הנתונים, אך בחודש ינואר האחרון, מספר ההפלות חצה את רף ה-100 אלף, לראשונה מאז החלו we count לעקוב אחר הנתונים בשנת 2022. "עם כל דיווח, אנחנו רואים את המספרים עולים", אמר ד"ר אושמה אופדיאי, יו"ר משותף של we count ופרופסור באוניברסיטת קליפורניה.

על פי דיווח של רשת CNN, הזינוק בנתונים נובע מביצוע הפלות תרופתיות, שסופקו על ידי שירותי רפואה מרחוק. כאשר החלו we count לאסוף את הנתונים בחודש אפריל 2022, כ -4% מכלל ההפלות היו הפלות תרופתיות שסופקו באמצעות שירותי רפואה מרחוק. הדו"ח האחרון מראה כי 20% מכלל ההפלות במרץ 2024 היו הפלות מרחוק.

הפלה תרופתית היא שיטה שבה מסיימים את ההיריון על ידי נטילת שתי תרופות - mifepristone ו misoprostol - במקום לעבור הליך כירורגי. מנהל המזון והתרופות האמריקאי FDA אישר את התרופות לשימוש בהפלות לפני יותר משני עשורים, והתרופות מאושרות לשימוש עד השבוע העשירי של ההיריון. "לא לגמרי ברור אם הפלות תרופתיות הניתנות באמצעות שירותים מרחוק  גדלות מכיוון שהגישה אליהן השתפרה או משום שיש יותר מודעות או העדפה  לאפשרות זו", אמר אופדיאי.

הדו"ח החדש מראה כי מספר ההפלות שבוצעו בקליניקות בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2024 היה בערך זהה למספר ההפלות שבוצעו בשלושת החודשים הראשונים של 2023, בעוד שמספר ההפלות מרחוק עלה ב-28%.

שיעורי ההפלות מרחוק משתנים ממדינה למדינה, אך נוטים להיות פחות נפוצים במדינות שבהן היו הכי פחות הגבלות. ברבעון הראשון של 2024, כ-10% מההפלות בניו מקסיקו ובאילינוי ורק 7% בניו יורק היו הפלות מרחוק, על פי הדו"ח החדש. בינתיים, יותר ממחצית מכל ההפלות בוויומינג היו הפלות מרחוק. שופטים במדינה דחו לאחרונה ניסיונות חקיקה לאסור הפלות בכלל, והפלות תרופתיות, במיוחד. אופדיאי אומר כי ספקי שירותי רפואה מרחוק כיום מציעים את התרופות בעלות נמוכה מאוד או ללא עלות למטופלים, ומוסיף כי ככל שההגבלות יוגברו – מספר ההפלות יגדל.

עם זאת, ההפלות כמעט פסקו ב-14 מדינות בהן חוקקו איסורים מאז החלטת בית המשפט העליון לבטל את פסק הדין שהתיר הפלות. מדובר בכמעט 10,000 הפלות שנמנעו מדי חודש בקליניקות פרטיות, על פי הערכות מהדו"ח החדש.

הרב זמיר כהן בשיחה מרתקת על הריון והפלות - לחצו כאן לצפייה. 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הפלהבריאותנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה