הום סטיילינג

המטבח קטן והתקציב מוגבל? 8 טיפים ורעיונות לשדרוג מושלם

יש לכם מטבח קטן? חולמים על מטבח חדיש ומאובזר, אך המציאות היא מטבח ישן ועמוס? עם קצת יצירתיות ופתרונות פשוטים, אפשר לשדרג גם מטבח קטן, ישן וקצת עייף, ולהפוך אותו למטבח חלומי – גם בתקציב קטן. פתרון מתבשל

אא

במציאות הישראלית של דירות קטנות עם מטבחים קטנים עוד יותר, יש צורך בפתרונות מתוחכמים מיוחד כדי לנצל כל ס"מ מהמטבח בצורה נכונה. למרות שבתרבות הישראלית המטבח הוא מקום מרכזי ומשמעותי, ניתן למצוא מטבחים זעירים ממש שנותנים תחושה מצומצמת ומגבילה. הכנו לכם מדריך מפורט עם טיפים יעילים לשיפור, ייעול ואבזור של מטבח קטן, כדי שתוכלו להפוך גם את המטבח שלכם לחלל מאורגן שכיף להיכנס אליו ולבשל.

  1. פינוי חפצים מיותרים

במטבח קטן כל סנטימטר חשוב. עברו על כל החפצים במטבח ופנו כל מה שלא בשימוש. כלי מטבח ישנים, כלים שבורים או פריטים שאינם בשימוש יומיומי – כל אלו יכולים לעבור לתרומה או לפינוי. כך תיווצר תחושת מרחב וניקיון. פנו גם פריטים כפולים. לא, אין שום צורך בשתי מסחטות מיץ תפוזים או 5 כפות הגשה גדולות.

  1. תכנון חכם של המרחב

תכנון חכם של המרחב חשוב במיוחד במטבח קטן. תכננו את המיקום של כל חפץ וכלי כך שיהיה נגיש ונוח לשימוש. מקמו את הכלים והמצרכים שבהם אתם משתמשים הכי הרבה קרוב לשיש ולכיור, ואת אלו שפחות בשימוש, בארונות העליונים או התחתונים.

  1. מדפים פתוחים על הקירות

ניצול הקירות לאחסון הוא פתרון מצוין למטבח קטן. התקינו מדפים פתוחים מעל השיש ובכל מקום פנוי על הקירות. כך תוכלו לאחסן כלי מטבח, קופסאות תבלינים וכלי עבודה בצורה נוחה ונגישה. מדפים פתוחים יוצרים תחושת מרחב ופתיחות. אם אתם לא אוהבים לראות הכל "מול העיניים",  סדרו סלסלות יפות על המדפים עם תווית ברורה על כל אחת מהן, והכניסו בתוכן את הכלים.

  1. שימוש באביזרי תלייה

תליית כלי מטבח על קירות ודלתות הארונות בעזרת אביזרי תלייה, חוסכת מקום ומאפשרת גישה נוחה לכלי המטבח השונים.  ניתן לתלות סירים, מכסי סירים, מחבתות וכלי עבודה על קירות פנויים, וכלי מטבח קטנים כמו כפות ומצקות על דלתות הארונות הפנימיות.

  1. עגלת אחסון ניידת

עגלת אחסון ניידת היא פתרון מושלם למטבח קטן. ניתן להזיז אותה בקלות ממקום למקום ולהשתמש בה לאחסון כלי מטבח, מצרכים או כלים נוספים. כשהיא לא בשימוש, אפשר להחזיר אותה לפינה וכך לפנות מקום נוסף.

  1. מדפי פינה ומדפים נשלפים

ניצול פינות הוא מפתח במטבח קטן.  התקינו מדפי כאלו כדי להשתמש בשטח שלא מנוצל בצורה מיטבית. בנוסף, מדפים נשלפים בתוך הארונות יאפשרו גישה נוחה לכלים שמאוחסנים בפנים וימנעו בלגן. כיום ניתן לרכוש מגירות נשלפות שלא מצריכות התקנה בעזרת מקדחה, אלא הדבקה פשוטה למשטח בעזרת פסי דבק עמיד.

  1. קופסאות אחסון חכמות

קופסאות אחסון שקופות ונערמות יכולות לעזור לשמור על סדר בארונות ובמגירות. השתמשו בקופסאות לאחסון מצרכים יבשים, תבלינים וכלי מטבח קטנים. קופסאות שקופות יאפשרו לראות בקלות מה יש בכל אחת מהן.

  1. תאורה מתאימה

תאורה מתאימה יכולה לשנות את מראה המטבח מקצה לקצה. אם יש לכם תאורה ישנה ולא מספקת, החליפו אותה בנורות לד חסכוניות ועמידות. גוף תאורה שיותקן בפינות המטבח בנוסף לתאורה המרכזית, יסייע ביצירת תחושת מרחב ופתיחות.

עם קצת יצירתיות והשקעה קטנה, אפשר לשדרג גם מטבח קטן מאוד ולהפוך אותו לפונקציונלי ונעים. ניצול חכם של השטח, שימוש במדפים, ותכנון נכון של האחסון יכולים לעשות את ההבדל ולהפוך את המטבח שלכם למקום שבו תרצו לבשל ולשהות. בהצלחה.

אהבתם את הטיפים בכתבה? יש לכם טיפים משלכם? כתבו לנו בתגובות.

 

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:מטבחעיצוב פניםעיצוב מטבח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה