חם ברשת

זעם ברשת נגד עיריית תל אביב: "למוסלמים אתם מאפשרים תפילה בהפרדה"

אברי גלעד יצא נגד החלטת עיריית תל אביב לאסור על תפילה במרחב הציבורי: "איזו מתנה נהדרת לתשעה באב". דוברו לשעבר של יאיר לפיד: "לא האמנתי שנחזור לטירוף הזה אחרי הטבח. מתבייש בהחלטה"

תל אביב (צילום: shutterstock). בעיגול: אברי גלעדתל אביב (צילום: shutterstock). בעיגול: אברי גלעד
אא

המגיש אברי גלעד ומפורסמים נוספים יוצאים נגד ההחלטה של עיריית תל אביב, שלא לאפשר תפילות במרחב הציבורי.

"איזו מתנה נהדרת לתשעה באב קיבלנו היום מעדת הכסילים הנקראים ליברלים בעיריית תל אביב. התקבלה החלטה שלא יהיו תפילות במרחב הציבורי ביום כיפור. בשביל זה, הם אומרים, יש בתי כנסת", כותב גלעד בכעס. "ולמה מוסלמים יכולים להתפלל בהפרדה בצ'ארלס קלור? לא בשביל זה יש מסגד? ולמה יש הפגנות בקפלן כל שבת? לא בשביל זה איצטדיונים? אין תשובות.

"הייתי מצפה שאחרי הטבח וההתנגשויות שקדמו לו ביום כיפור ובשמחת תורה בין הציבורים, תהיה למידה, תהיה הפקת לקחים. חשבתי שיגידו 'טעינו. לוקחים אחריות'. זה היה מאבק מיותר. תתפללו בכיכרות חופשי, יודעים מה, זה באמת לא מפריע לנו, סתם העמדנו פנים. תרומתכם לקיום האומה כה חשובה, ומתוך הערכה עמוקה לציבור הדתי לאומי והמסורתי אנחנו אומרים – תפדלו, שלכם. צאו מבתי הכנסת החנוקים אל המרחב, נשמח לראותכם ואפילו להצטרף. אחים ואחיות אנחנו. אבל לא. ממשיכים לחולל שנאה ופילוג, ככלב השב אל קיאו.

"המרחב הציבורי שייך לכולם באופן שכל ציבור זכאי לקבל אותו לצרכיו פעם ב... ולא שכל הציבור חייב להסכים על כל שימוש ולהתנות תנאים. כך במרתון תל אביב, כך ביום כיפור. הליברלים הפכו להיות קומוניסטים. כמה עצוב לכו תחפשו מי יצביע לכם".

תושב נוסף של תל אביב שהגיב הוא רועי קונקול, דוברו לשעבר של ראש האופוזיציה יאיר לפיד. "כיפור האחרון, והמחאה המזעזעת סביבו שברו אותי", כתב. "לא האמנתי שנחזור לטירוף הזה אחרי הטבח. ההחלטה ו'הניצחון הליברלי' של עיריית תל אביב להילחם דווקא בחגים, דווקא עכשיו בתפילות ציבוריות היא נוראית. החלטה שאין בה לא שכל ולא לב. אני מתבייש כתושב העיר בהחלטה הזאת".

השרה מאי גולן כתבה: "אין חרפה כמו ההחלטה הבזויה של עיריית תל אביב והעומד בראשה חולדאי - שמנסה בכל כוחו ומאודו לדרוס את מנהגי שומרי המסורת, ואוסר על קיום תפילות יום הכיפורים במרחב הציבורי - כדי להכאיב בכוונת מכוון. לא הקמנו מדינת לאום יהודית כדי שיהודים יפחדו לקיים מצוות בגלוי בארץ היחידה שניתנה להם בזכות אבותינו ולא בחסד".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:אברי גלעדמאי גולןעיריית תל אביבתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה