חדשות בעולם

נתון מדאיג: עלייה של 670 אחוזים במקרי האנטישמיות בקנדה

על פי נתונים שמפרסמת ההסתדרות הציונית העולמית, מאז פרוץ המלחמה הוכפלה בקנדה כמות האירועים נגד יהודים, כמעט פי שבעה. בשאר העולם העלייה הממוצעת עומדת על כ-400 אחוזים

אנטישמי מפגין בניו יורק, ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)אנטישמי מפגין בניו יורק, ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ההסתדרות הציונית העולמית פרסמה היום (חמישי) נתונים המתייחסים למקרי האנטישמיות שאירעו בקנדה מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. על פי הנתונים, במדינה הצפון אמריקנית נרשמה עלייה של 670% במקרי האנטישמיות. בהסתדרות הציונית ציינו כי מדובר ב"שיא של כל הזמנים בתקריות".

הנתונים מצביעים על הכפלה של כמות האירועים נגד יהודים כמעט פי שבעה. מאז חודש אוקטובר, התרחשו ארבעה אירועי ירי כלפי מוסדות יהודים והוצת אוטובוס של קהילה יהודית. מנתונים שפורסמו במדינה עולה כי 70% מפשעי השנאה על רקע דתי מופנים כלפי יהודים.

אנשי ההסתדרות האמונים על ניתוח הנתונים ומעקב אחר התקריות האנטישמיות הוסיפו כי לצורך השוואה בין קנדה לארה"ב, בעשרת החודשים האחרונים עלתה כמות התקריות האנטישמיות בארה"ב ב-340 אחוזים.

בדו"ח שפרסמה משטרת טורונטו התברר כי לפחות 19 אחוזים מפשעי השנאה בעיר בשנת 2023 הופנו נגד יהודים. מדובר בשיא נוסף שנשבר. 70 אחוזים מפשעי השנאה על רקע דתי כוונו כלפי יהודים, המהווים רק 1.4 אחוז מאוכלוסיית המדינה.

כזכור, בחודש נובמבר שעבר בוצע ירי לעבר שני בתי ספר יהודיים במונטריאול, ובחודש מאי האחרון בוצע ירי נוסף לעבר בית ספר יהודי בעיר. בטורונטו נורו קליעים לעבר בית ספר יהודי לבנות לפני כחודשיים, ולמעשה מדובר בשיא במספר אירועי ירי לעבר מוסדות יהודיים במדינה. השבוע אף הוצת אוטובוס המשמש תלמידים של חסידות באבוב בטורונטו, לפני תחילת פעילותו בשעות הבוקר המוקדמות.

האנטישמיות מופיעה בקנדה גם במקרים בהם אין ביטויי אלימות פיזית. דוגמה לכך היא אישה ישראלית ממחוז אלברטה, שרצתה לחדש את הדרכון שלה, ורשמה את מקום הולדתה כ"ירושלים, ישראל". בציוץ שעלה לרשת X רואים כיצד המילה "ישראל" נמחקת מהטופס ברובריקת המדינה ומוחלפת במילה "בלתי ידוע".

בקנדה טענו שהעניין נובע מכך שירושלים היא "שטח במחלוקת". במקביל, בשכונה יהודית חולל בית הכנסת שעל קירותיו ועל חלונות רשת "סטארבאקס" הסמוכה נכתב "free palestine". זאת בשעה שבמקומות נוספים ברחבי המדינה מתרבות כתובות הגרפיטי התומכות בחמאס ומאשימות את ישראל בביצוע של פשעי מלחמה.

"הנתונים בלתי ניתנים להכחשה", אומרת ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, ד"ר רחלי ברץ. לדבריה, "בחודשים האחרונים חל שינוי גדול לרעה ביחס אל יהודי קנדה. הדבר ניכר מאוד ברחובות ובריבוי האירועים האלימים, אבל לא פחות מכך בקרב סטודנטים, מרצים וחברי סגל בקמפוסים השונים. הרעות החולות שהפכו פופולריות במערב אירופה ובארה"ב הגיעו גם למדינה שבה מהווים היהודים פחות מאחוז וחצי מהאוכלוסייה. עם זאת, בקנדה חיים כ-400 אלף יהודים, מדובר בתפוצה היהודית השלישית בגודלה בעולם, וראוי שכל הגורמים הרלוונטיים יתנו את דעתם ויטפלו בתופעה"".

יש לציין כי בחודש מאי פרסם משרד התפוצות בירושלים נתוני אנטישמיות בעולם. לפיהם, נרשמה עלייה של 512 אחוזים במקרי האנטישמיות בבריטניה, 738 באוסטרליה, 400 אחוזים בצרפת, ו-320 אחוזים בגרמניה. 45 אחוזים מהמקרים נרשמו בארה"ב.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אנטישמיותקנדהההסתדרות הציונות העולמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה