חדשות בריאות

עלייה חדה במספר החולים בשעלת: 80% מהם ילדים, שלושה נפטרו

משרד הבריאות הציג לוועדה בכנסת נתונים לפיהם נרשמה בשנה האחרונה עלייה של כ-45% במספר החולים, יותר מ-4,000 מקרים חדשים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת הבריאות דנה היום (חמישי) בגל תחלואת השעלת הפוקד את הארץ. יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי (ש"ס) קרא לעודד מודעות ודחיפות לחשיבות החיסונים למחלה, וגינה קיצוץ בתקציבי טיפות החלב, שהן עיקר המרכזים לחיסונים: "אינני מבין איך אפשר לקצץ בתקציב בריאות".

הוועדה קראה למשרד הבריאות לפעול בהקדם להעלאת המודעות למחלה ונזקיה, להגביר את ההסברה על חשיבות החיסון בכלל האוכלוסייה, לתגבר משמעותית את תחנות טיפות החלב ברחבי הארץ ולהפעיל ניידות טיפות חלב באזורים עם אחוזי חיסון נמוכים.

על פי הנתונים שהוצגו לחברי הוועדה, הגל החל בתחילת 2023 והתגבר בתחילת השנה, עם בין 188 ל-653 מקרים חדשים מדי חודש, ובסך הכל כבר יותר מ-4,000 מקרים חדשים, רובם של תינוקות וילדים. ב-2024, בזמן המלחמה, היקף המחלה גדל בהרבה בהשוואה לשנה שעברה. שלושה תינוקות נפטרו כתוצאה מהמחלה, בני שנה או פחות, ובכל המקרים אימם לא חוסנה בזמן ההיריון, בניגוד להמלצות משרד הבריאות.

שעלת היא מחלה זיהומית שנגרמת על ידי חיידק ושמועברת מאדם לאדם ברסס טיפתי. המחלה גורמת לזיהום בדרכי הנשימה ויוצרת התקפי שיעול ארוכים, חזקים ושרקניים. המחלה מטופלת בתרופות אנטיביוטיות, ויש לה חיסון שניתן בישראל עוד משנת 1957.

שלומי עדין, חוקר במרכז המידע והמחקר, הדגיש כי לפי נתוני משרד הבריאות מתחילת שנת 2023 ועד יולי 2024 דווחו למשרד הבריאות 4,382 מקרים חדשים של שעלת, מתוכם 1,792 מקרים בשנת 2023 ו-2,590 מקרים מינואר עד יולי 2024, כלומר מספר המקרים בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2024 גבוה בכ-45% ממספר החולים בשנת 2023 כולה.

על פי מערך מודיעין בריאות של המשרד, בחודש יולי 2024 גל תחלואת השעלת עודנו במגמת עליה והוא מתרחש במדינות נוספות בעולם, בחלקן הוא במגמת עליה ובחלקן המגמה בהתייצבות או בהאטה. עדין סיפר כי על פי נתוני השעלת בגל זה (ינואר 2023 עד 12 ליוני 2024) 50% ממקרי השעלת הם בקרב בני 5 עד 14, 17% בקרב בני 1–4 ו-13% מהמקרים הם בקרב תינוקות עד גיל שנה.

ד"ר אור קריגר, סגן ראש חטיבת הבריאות במשרד הבריאות, הסביר כי "השיעול גורם אצל תינוקות להפסקת נשימה ולתמותה. פרצי שיעול ממושכים עלולה להביא לדלקת ריאות. חיסון היה מקטין בצורה משמעותית את חומרת המחלה ובוודאי מקטין את מקרי המוות".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:שעלתמשרד הבריאותנתוני תחלואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה