חדשות בארץ

מפקדי חמאס וג'יהאד חוסלו ברצועה, צה"ל מכחיש טענה על פגיעה באזרחים

19 מחבלים של ארגוני הטרור ברצועה, בהם בכיר במשרד הפנים של חמאס, חוסלו במתחם בית ספר בדרג' תפאח. צה"ל: "טענת החמאס לפגיעה באזרחים היא מוגזמת". בדרום לבנון חוסל בכיר בשלוחת חמאס במדינה

לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)לחימה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום (מוצאי שבת) כי בתקיפה ממוקדת על מתחם בשכונת דרג' תפאח בעזה, בו שוכנים מסגד ובית ספר, חוסלו 19 מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי. הפלסטינים דיווחו כי בין ההרוגים גם בכיר במשרד הפנים של חמאס, אחמד עטאללה.

על פי צה"ל, כלי טיס של חיל האוויר תקף, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, מחבלים שפעלו במפקדה צבאית שמוקמה במתחם בית ספר "אלתעבין" בסמוך למסגד במרחב דרג' תפאח, אשר משמש כמחסה לתושבי העיר עזה. המפקדה שימשה את מחבלי חמאס למסתור, וממנה תיכננו וקידמו פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל.

מצה"ל נמסר כי "טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, אמצעי חוזי ומידע מודיעיני. חמאס מפר באופן שיטתי את הדין הבין לאומי ופועל מתוך מחסות אזרחיים, תוך שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי לפעילות טרור".

התקשרות הפלסטינית דיווחה כי כתוצאה מהתקיפה נהרגו כ-125 אזרחים, בהם ילדים. צה"ל הבהיר בתגובה כי במתחם שהותקף שהו כ-20 מחבלים, מספרי ההרוגים נופחו. דובר צה"ל מסר כי "המספרים שמפרסם משרד ההסברה הממשלתי בעזה, שפועל כזרוע תקשורתית של חמאס, הינם מוגזמים ולא עולים בקנה אחד עם המידע הקיים בצה"ל, החימושים המדויקים בהם נעשה שימוש והדיוק בפגיעה. צה"ל ממשיך לבדוק וקורא לכלי התקשורת להיזהר במידע המפורסם על ידי גורמי חמאס, כפי שהוכח גם באירועים קודמים".

בנוסף, בתקיפה שבוצעה אמש, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו את המחבל וליד אלסוסי, פעיל בזרוע הצבאית של חמאס וראש תחום במנגנון הביטחון הכללי בדרום הרצועה. אלסוסי היה שותף פעיל בניהול יצירת תמונת מודיעין, באמצעות הפעלת מקורות שונים ברצועה ופעל מול תנועת ההתנגדות של חמאס בתוך הרצועה.

כמו כן, צוותי הקרב של חטיבה 7, חטיבת הצנחנים ולוחמי יהל"ם, ביצעו פשיטות ממוקדות על יעדי טרור על בסיס מידע מודיעיני. במהלך היממה האחרונה הכוחות חיסלו עשרות מחבלים והשמידו עשרות תשתיות טרור.

כוחות אוגדה 162 ממשיכים להילחם במרחב רפיח, ובמהלך היממה האחרונה לוחמי חטיבת הנח"ל חיסלו מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה בבתי מגורים. כלי טיס תקף מחבלים שזוהו מתצפתים על הלוחמים בשטח והיוו איום על הכוחות.

חיל האוויר תקף לאורך סוף השבוע מספר פעמים בדרום לבנון, בתגובה לירי רקטות לעבר צפון ישראל. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי בתקיפה שבוצעה באזור צידון חוסל סאמר אל-חאג', האחראי על הביטחון בחמאס במחנה הפליטים עין אל-חילווה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:עזהחיסול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה