חדשות בארץ

"העישון מסוכן, חמאס יותר": צה"ל מפזר סיגריות לתושבי עזה

תושבי חאן יונס קיבלו בסוף השבוע מסר מעניין מהצבא: כרוזים בגנות חמאס עם סיגריות, שעלותן כיום 27 דולר, בשל המסים שמטיל עליהם ארגון הטרור. מה המסר המרכזי, ואיך הגיבו תושבי עזה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושבי שכונת חאן יונס שבעזה חזו בסוף השבוע במראה מוזר: כרוזים חדשים נחתו משמיים על החול החם ובהם מסר מעניין. בניגוד לעבר – הפעם תושבי עזה לא נקראו להתפנות. הכרוזים הכילו מסר מצה"ל וסיגריות. "חמאס שורף את עזה", נכתב בכרוזים. "העישון מסוכן, אבל חמאס מסוכן יותר". לצד הסיגריה, צה"ל פרסם מספר טלפון ליצירת קשר עם תושב שרוצה למסור מידע. בכרוז אחר נכתב כי תושב שיאסוף 5 מודעות יקבל מתנות נוספות מהצבא. גם למודעה הזו צורף מספר טלפון של מערך ההשפעה של צה"ל.

התושבים שקיבלו את הסיגריות היו בהלם מוחלט. הם סיפרו כי אלה סיגריות מהסוג שאותן נהוג לעשן במצרים, ובנוסף, מדובר בסיגריות יקרות מאוד. "הציבור 'הרוויח' היום - מחיר סיגריה כזו הוא 27 דולר, כלומר 120 שקל לערך", אמר תושב מקומי. אחרים ציינו כי "ישראל פשוט צוחקת עלינו".

למה צה"ל פיזר דווקא סיגריות? מפני שהסיגריות הפכו למוצר מבוקש מאוד ברצועה. חמאס העלה את מחירו, והוא גובה מס גבוה מתושבי הרצועה שרוצים לעשן.

"פיזור הסיגריות באמצעות הכרוזים נועד להעביר מסר נגד חמאס - שאינו מצליח להשליט משילות ברצועה - וכדי להתריס כנגדו ולגנות את היעדר היכולת של ארגון הטרור לייצר סדר ציבורי. חשוב להדגיש שסיגריות לא נכנסות לרצועה ושמדובר באירוע נקודתי", אמר אתמול גורם ביטחוני לחדשות 12.

תושב הרצועה אמר לערוץ: "המחירים הגבוהים של הסיגריות גורמים למשבר מרכזי ברצועה, חמאס סוחר בהן. המחירון המוגזם גורם לאנשים לחפש חלופות לעישון, יש כאלו שאפילו מעשנים עלים".

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:סיגריותעזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה