מעניין

לתושבי תל אביב נמאס מהיחס לדתיים: "ככה בדיוק עשו בגרמניה"

באירוע תפילה שהתקיים בסוף השבוע נאמר לפקחים: "אנחנו יהודים, לא נאצים". גם ברשתות החברתיות הגיבו: "כנראה שלא למדנו כלום ממה שקרה בשנה שעברה, כוחנו באחדותנו"

מתפללים בת"א (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)מתפללים בת"א (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

בסוף השבוע התקיים אירוע תפילה בכיכר דיזנגוף בתל אביב, במחאה על ההחלטה של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שלא לאפשר תפילה במרחב הציבורי. תושבים רבים יצאו נגד ההחלטה ולא אהבו את העובדה שפקחי העירייה הגיעו למקום כדי להשגיח עליהם, בזמן שמוסלמים יכולים לקיים תפילה בהפרדה ללא חשש.

הפקחים ספגו קריאות מהמתפללים כשאחד מהם צעק לעברם: "ככה בדיוק עשו בגרמניה. אני יהודי, לא נאצי". לתפילה עצמה הגיעו נערים רבים שהקריאו את "זכרני נא", תוך שינוי מילות השיר, מה שהיה אמור לייצג מחאה על האופן שבו עיריית תל אביב נוהגת בתושביה בהקשר הזה.

ההחלטה של עיריית תל אביב יצרה סערה בשבוע שעבר, עליה הגיבו כוכבי רשת רבים, כשגם הפוליטיקאים נחלצו לעזרת התושבים שרצו להתפלל. רבים ציינו כי בשנה שעברה אירעה מחלוקת ממש לפני הטבח, וכתבו ברשתות החברתיות: "כנראה שלא למדנו כלום מהאירועים בשנה שעברה. כוחנו באחדותנו". רבים שלחו מכתבים לעיריית תל אביב ובהם תלונה על כך שביפו מתאפשרות תפילת מוסלמים במרחב ובהפרדה, בעוד שבאותו מקום בדיוק יהודי לא יכול להתפלל.

ממארגני התפילה נמסר: "באנו להתפלל להצלחת עם ישראל, להשבת החטופים, להצלחת חיילי צה"ל ששומרים עלינו. אנחנו אוהבים את כולם. באנו לעשות רק טוב ולהוסיף אחדות. נדגיש שהמתפללים שיזמו את התפילה הרחיקו את המוחים שהגיעו לעורר פרובוקציה, ומרבית המשתתפים שמרו על הסדר וכיבדו את כלל המשתתפים".

בעיריית תל אביב טוענים כי האיסור הוא רק על אירוע רשמי, הכולל הצבת במות, כולל מחיצות להפרדה. לטענת ראש העירייה, רון חולדאי, החשש הוא מהפרעה לסדר הציבורי ומיצירת חיכוכים בין התושבים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:עיריית תל אביבתפילה בכיכר דיזינגוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה