חדשות בעולם

תושבי לבנון חוששים: "הרחובות כמעט ריקים, אין אנשים בחנויות"

האפשרות למלחמה כוללת הובילה להתרוקנות של רובע הדאחיה. תושבי דרום לבנון נשארים בבתים וחוששים, במיוחד אחרי שחבר פרלמנט הצהיר כי התגובה תגיע בקרוב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושבי דרום לבנון ממשיכים לפנות את בתיהם ולעזוב. הם חוששים ממלחמה, ורובע הדאחיה, שנחשב למעוז חזבאללה, מתחיל להתרוקן מחשש שהוא יהיה המטרה הראשונה של ישראל. החיסול של בכיר חיזבאללה, פואד שוכר, הוביל לחששות לגבי אפשרות של מלחמה נרחבת ולכן עיריית ביירות קראה לתושבים להישאר בבתים. במקביל, בחיזבאללה לא מפסיקים לשגר איומים, מה שלא תורם לתחושת הביטחון שלהם, ודאי כשארצות הברית בסביבה.

אחת הסיבות לדריכות היא דברים שהשמיע בסוף השבוע חבר הפרלמנט, נציג חיזבאללה חסן עז א-דין. "התגובה תגיע, והיא תהיה פרופורציונלית ביחס למה שישראל עשתה. היא תהיה יעילה ואפקטיבית כדי שהאויב לא יחצה את הקווים האדומים שלנו", הוא אמר.

בעיתון אל-אח'באר הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, ממשיכים לסקר את האירוע בהרחבה. הם טוענים כי המלחמה כבר החלה למעשה, ולכן התושבים אוגרים מזון ועוזבים את הארץ. על פי הדיווחים, תנועת המכוניות בכבישים כבר לא כבעבר ואנשים ממעטים לצאת מהבתים, מחשש שהתקיפה של איראן וחיזבאללה תתרחש בכל רגע, מה שיגרור תגובה מהירה. שנת הלימודים בלבנון אמורה להיפתח בקרוב, אבל לא נראה שהיא תיפתח כסדרה. בעלי אחת החנויות בשדרה המרכזית סיפר: "אנשים כבר לא מסתובבים בין החנויות, אלא הולכים לחנות כדי לקנות את המוצרים הבסיסיים שלהם וחוזרים לבתיהם. הרחובות כמעט ריקים".

בסוף השבוע דיווחו תושבים רבים כי הם הכינו את המזוודות ומתכוננים לגל עזיבה. רוב המסעדות פתוחות וכמעט לא פעילות, ושירות המשלוחים הפך פעיל יותר.

עיריית ביירות פרסמה הודעה שבה נכתב: "יש להישאר במצב של מוכנות גבוהה כדי להתמודד עם הסכנות שעלולות להיות במקרה של מתקפה ישראלית בבירה או באזורים אחרים בלבנון". גם במשרד החוץ הלבנוני לא נותרו אדישים למצב, ובהודעה שהוציא נכתב כי הם מגייסים חיילים חדשים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמהתושבי לבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה