חדשות בארץ

שרים נגד החלטת היועמ"שית: "מחריבה את הכלכלה"

גלי בהרב-מיארה הודיעה לשר העבודה יואב בן צור כי יש להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות של חרדים צעירים החייבים בגיוס. הנפגעים העיקריים מההחלטה הם האימהות העובדות וילדיהן. שרים בממשלה הגיבו בחריפות

אילוסטרציה (צילום: FLASH90)אילוסטרציה (צילום: FLASH90)
אא

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, שלחה היום (ראשון) מכתב לשר העבודה יואב בן צור, בו הורתה להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות של חרדים צעירים החייבים בגיוס.

במכתבה ציינה מיארה כי "במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון".

על פי היועמ"שית, בחוות דעת שכתב המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון, ההחלטה הינה בשל פקיעת התקנה הקושרת בין דחיית השירות לבני הציבור החרדי ובין לימודיהם התורניים. עקב כך חדל מלהתקיים "הבסיס החוקי למימון הממשלתי המיועד לעידוד לימודיהם של המלש"בים החרדים".

"שנית", כתבה מיארה לשר, "היותם של מבחני התמיכה במעונות היום כלי בידי המדינה לעודד את שילובם של הורים בשוק העבודה, כאשר אחת הפעילויות שהמבחנים ראו בהם שווי ערך לעבודה או ללימודים מכווני תעסוקה, בצד שירות צבאי סדיר ושירות לאומי, הם לימודים תורניים של מלש"בים".

בישיבת הממשלה הגיבו שרים בחריפות לחוות הדעת של המשנה ליועמ"שית. ‏שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף: "אתם מחריבים את הכלכלה! נשים לא ייצאו לעבוד. החברה החרדית עוברת שינוי. אתם עכשיו מחריבים מאמצים של 15 שנה, ואפילו לא טורחים לדבר עם שר האוצר! מי אתם בכלל? דיון אחד מקצועי לא עשיתם! חבורה של אנשים יהירים! מחריבי המדינה!".

שר המשפטים יריב לוין יצא אף הוא נגד חוות הדעת: "אם היו מוציאים מכתב כזה נגד יהודים בכל מקום בעולם, היינו מזועזעים. זה שיא של חרפה! ללכת ולגזור חרפת רעב על ילדים קטנים, תינוקות? מאיפה מגיע הדבר המטורף הזה?!".

גורמים במשרד העבודה ציינו כי החלטת היועמ"שית תפגע כלכלית בכ-6,500 משפחות וכ-10,000 ילדים. מלשכתו של השר בן צור נמסר כי הוא קיים בצהריים דיון חירום והתייעצות עם גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי במשרד העבודה, בכדי לבחון את נושא ביטול הסבסוד למעונות יום. בלשכה הוסיפו כי "לצערנו, נימוקים משפטיים כבדי משקל שהשר הגיש בפני הייעוץ המשפטי לממשלה לא קיבלו התייחסות מקצועית ועניינית. השר רואה באופן חמור את הפגיעה הקשה והישירה נגד אותם פעוטות חסרי ישע, שיישארו ללא מסגרות חינוכיות מפוקחות. הוא רואה בגזירת הפעוטות פגיעה קשה בכלכלת המשפחות, שכן אלפי אימהות יעזבו את מעגל העבודה ויהפכו ממשפחות נורמטיביות למשפחות נתמכות".

בש"ס הגיבו בחריפות למכתבה של מיארה: "החלטת היועמ"שית לשלול מאימהות חרדיות עובדות את סבסוד מעונות היום, שלושה שבועות לפני תחילת שנת הלימודים, רק בגלל שהבעל לומד תורה, זו בריונות משפטית אכזרית והתעמרות בילדים חסרי ישע. מדובר באות קין מחפיר על מצחה של מערכת משפטית האמורה להיות המגן והסעד של נשים שהחליטו להיכנס למעגל העבודה ולתרום למשק הישראלי".

"תכלית הסבסוד היא עידוד תעסוקת נשים. הנשים החרדיות בשיעור תעסוקת נשים הגבוה ביותר ב- OECD. החלטה אומללה זו תחזיר אותן אחורה. סוגיית מעמדם של בני ישיבות נידונה בימים אלה בוועדת חוץ וביטחון, ונעשים מאמצים להגיע להסדר חוקי בשיתוף פעולה עם מערכת הביטחון. התעמרות בנשים חרדיות עובדות כאמצעי לחץ היא איוולת מוחלטת שלא תוציא אברך אחד מבית המדרש ותרחיק כל פתרון בנושא. ש"ס תבחן את הכלים המשפטיים העומדים בפניה כדי לבטל את ההחלטה השערורייתית שדגל שחור מתנוסס מעליה".

יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, הגיב: "החלטת היועמ"שית להדיר את ילדי האברכים היא שערורייתית ומפלה. זו פגיעה ישירה בנשים החרדיות היוצאות לעבודה למחייתן, ומבקשות לקיים אורח חיים תורני. למותר לציין כי היועמ״ש לא הייתה מפרסמת החלטה זהה כנגד אוכלוסייה ערבית שלא משרתת או כלפי ילדי עובדים זרים ומסתננים שנהנים משירותים וקצבאות משל שירתו בצה"ל. זהו ניסיון נוסף לפגוע בציבור החרדי בדרכים שונות, שנדון לכישלון. נדרוש דיון דחוף בממשלה ובכנסת בנושא ונפעל לתיקון המצב בהקדם".

ההגרלה מחר! 10 כרטיסים זוגיים למופע תרי"ג! לחצו כאן להרשמה לכל ההגרלות + שבוע חינם בעולם הילדים >>>
תגיות:גיוס חרדיםגלי בהרב מיארהסבסוד מעונות יום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה