חדשות בעולם

קולומביה: עצרנו מגייס כספים עבור החיזבאללה

המשטרה בקולומביה הודיעה על מעצרו של מהדי עקיל, שגייס מיליוו דולרים עבור ארגון הטרור. אביו מבוקש על מעורבת בפיגוע בארגנטינה

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללהמזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה
אא

משטרת קולומביה הודיעה היום (ראשון) כי עצרה את מהדי עקיל, אחד המממנים של ארגון חיזבאללה, המתגורר במדינה הדרום אמריקנית. הוא חשוד כי פעל בשנים האחרונות במסווה של איש עסקים וגייס כספים עבור ארגון הטרור. בתום חקירה ראשונית הוחלט להוציא נגדו צו מעצר מנהלי.

בהודעת המשטרה הקולומביאנית נמסר כי עקיל נעצר בעיר קוקוטה, 450 קילומטרים מהבירה בוגוטה, על פי בקשה מצד ה-fbi האמריקני. עקיל מנהל בקולומביה מאז 2016 עסק לכריית פחם ושילוחו למדינות במזרח התיכון, כולל ללבנון, לדובאי, לעומאן, לאיחוד האמירויות ואף לישראל. אלא שהעסק, על פי החקירה, משמש להלבנת כספים שמועברים בדרכים שונות ללבנון, ומשמשים את החיזבאללה למימון פעילותו.

משרד המשפטים בקולומביה החרים מסמכים שנמצאו במשרדו של החשוד, המאשרים 117 העברות לבנקים בהם חשבונות הקשורים לחיזבאללה. היקף ההעברות הגיע לכדי מיליון דולרים.

הקולונל אדוין אורגו, המקשר בין משטרת קולומביה לאינטרפול, מסר כי עקיל הוא בנו של עמר מוחמד עקיל, המבוקש על ידי ארגנטינה בגין מעורבותו בפיגוע בבניין הקהילה היהודית, בשנת 1994. בפיגוע נרצחו 85 בני אדם.

אורגו הוסיף כי על עקיל האב הוטלו סנקציות על ידי משרד האוצר האמריקני. הבן מנהל את עסקיו בקולומביה ואלה קשורים גם לאב, המתגורר בלבנון.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חיזבאללהקולומביה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה