חדשות בריאות

מחקר על חטופים ששבו: ילדים סבלו מסיוטים וטרור פסיכולוגי

לראשונה פורסם בכתב עת המדעי בינלאומי מאמר בנושא מצבם של הילדים והנשים שחזרו משבי חמאס. בין היתר שבו עם זיהומים ובתת תזונה

(צילום: דוברות בית החולים שניידר)(צילום: דוברות בית החולים שניידר)
אא

מומחי בית החולים שניידר לרפואת ילדים פרסמו היום (ראשון) מאמר מחקרי בכתב העת הבינלאומי "Acta Paediatrica" החושף את מצבם הקשה של מי שחזרו משבי חמאס בסוף נובמבר שעבר.

הנתונים המוצגים במאמר מצביעים על כך שהחטופים הישראליים סבלו מחיידקים וזיהומים, אובדן משקל, וטרור פסיכולוגי הכולל בידוד, הפחדה, הגבלת מזון ומים והתעללות נפשית.

על פי החוקרים, הממצאים המשמעותיים שנצפו בהגעת השבים לבית החולים כללו: ירידה משמעותית במשקל, טראומה פסיכולוגית וסיבוכים של היגיינה ירודה ושל פציעות מרסיסים בעת המתקפה. הזיהומים התגלו בבדיקות מעבדה.

כזכור, לאחר מתקפת הטרור של חמאס בשבעה באוקטובר, נלקחו בשבי 250 ישראלים, מתוכם  115 נשים, גברים וילדים עדיין נמצאים בשבי. במהלך חודשים נובמבר-דצמבר 2023, במסגרת הסכם הפסקת האש ולאחר כ-50 ימים בשבי החמאס, שוחררו כ-80 ישראלים ואזרחים זרים. מתוכם, סך הכל 26 שבים: 19 ילדים מגילאי שנתיים וחצי עד 18, שש אימהות וסבתא אחת, טופלו במחלקת השבים של מרכז שניידר לרפואת ילדים, מיד עם שובם ארצה.

במסגרת מחלקה זו טופלו רוב הילדים שחזרו ארצה משבי חמאס. חלקם שהו במחלקה ימים ספורים וחלקם מספר שבועות, זאת על פי רצונם ובקשתם. מחקר זה שמתפרסם כעת הינו המחקר הראשון אשר מתאר את הממצאים הגופניים וההתנהגותיים בילדים ואימהותיהם בתקופה המיידית שלאחר שבי.

לדברי החוקרת ד"ר נועה זיו, רופאה בכירה במחלקת השבים: "הממצאים שתוארו במחקר הינם מגוונים. חשוב לזכור כי מדובר בממצאים אשר נוגעים לתקופה המיידית שלאחר השבי, ואינם מקיפים את המעקב הנדרש ואת ההשלכות לאורך זמן. ניתן לומר שההיבטים המטרידים ביותר שחווינו כצוות רפואי בקרב השבים הם אלו הנפשיים. ראינו בעיקר עצבות גדולה וטראומה פסיכולוגית".

לדבריה, על אף השמחה הגדולה וההקלה העצומה של השחרור, השבים חוו קשיים משמעותיים במהלך המתקפה והשבי, ורבים מהם היו עדים לזוועות כגון רצח וחטיפת יקיריהם. זיו הוסיפה כי "יש צורך במעקב ארוך טווח כדי להבין את ההשלכות הרפואיות והפסיכולוגיות של השבי. ילדים אינם צריכים להתמודד עם דברים מהסוג הזה, גם לא בסיוטים הכי גדולים שלהם. אנו מתפללים לשובם של יתר החטופים ומקווים שתהיה לנו ההזדמנות לפתוח את מחלקת השבים שלנו פעם נוספת".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מחקרבית החולים שניידרחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה