בריאות ותזונה

רוצים להאט את תהליך ההזדקנות שלכם? זה מה שאתם צריכים לעשות

מחקר בחן את ההשפעה של תזונה טבעונית, או שילובה, בתפריט שלכם. התוצאות הדהימו אפילו את החוקרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם היו אומרים לכם שדרך דיאטה טבעונית תוכלו להאט את תהליך ההזדקנות שלכם תוך מספר שבועות, הייתם מאמצים אותה? מחקר חדש מצא כי אימוץ תזונה טבעונית, גם אם היא לטווח קצר, עשויה לגרום לקצב ההזדקנות שלכם להיות איטי בהרבה. במחקר ניתנו הוכחות לכך שאכילה צמחית יכולה להיות להשפיע על אורח החיים שלכם.

המחקר נערך על ידי חוקרי אוניברסיטת סטנפורד. הוא התמקד בקבוצה של 21 זוגות תאומים זהים, ומצא את ההבדלים בין מי שאכל מאכלים טבעוניים במשך שמונה שבועות, ובין מי שלא. החוקרים לקחו זוגות תאומים משום שהם יכלו לשלוט בגורמים גנטיים, וכך לבדוק את ההשפעה של התזונה על חייהם.

על פי הממצאים, משתתפים שהקפידו על תזונה טבעונית הציגו ירידות משמעותיות בגיל המשוער שלהם. הבדיקה הוכיחה כי ההשפעה של אכילה צמחית משפיעה על קצב ההזדקנות. גם מחקרים קודמים בנושא הוכיחו כי יש קשר בין השניים.
עוד הוכיחה הבדיקה, כי חל שיפור באיברים החיוניים כמו הלב, המערכות המטבוליות ואפילו חלה השפעה על תפקוד הכבד.

המחקר היה אמנם לטווח קצר, אבל המסקנות בו ברורות: תזונה טבעונית אכן משפיעה על הגיל הביולוגי. מה זה אומר? לא בטוח שמחר בבוקר תצטרכו להפוך לטבעונים, אבל ההמלצות של המחקר מראות בבירור כי אפשר לעבור לאורח חיים שמכיל יותר ירקות על חשבון מוצרים מהחי. כלומר, אם תשלבו בין השניים (בהתייעצות עם רופא כמובן), אתם עשויים לגרום לתאים שלכם לעבוד, ובכך להאט את תהליך ההזדקנות. בנוסף, נמצא כי ההשפעות ארוכות הטווח של תזונה טבעונית כוללות גם ירידה במשקל.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הזדקנותתזונה טבעונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה