חדשות בארץ

נתניהו: "גלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי"

מחריפה המחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון יואב גלנט. בדיון בוועדת החוץ הביטחון אמר גלנט: "אני שומע את הגיבורים עם התופים, הניצחון המוחלט והקשקושים האלה". נתניהו הגיב: "הניצחון המוחלט מחייב גם את גלנט"

נתניהו וגלנט (צילום: דובר צה"ל)נתניהו וגלנט (צילום: דובר צה"ל)
אא

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שני) באופן מרומז את מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיב לו בחריפות.

גלנט, שמסר סקירה ביטחונית בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר: "אני שומע את תופי הטם טם ואת הקשקוש הזה על הניצחון המוחלט, חבל שבחדר הסגור לא הפגינו את אותו האומץ". כשנשאל לגבי המשא ומתן על עסקה שתוביל לשחרור חטופים, השיב: "הסיבה שעסקה מתעכבת היא בין היתר בגלל ישראל. אני תומך בעסקה, גם אם תהיה בשלבים. חובתנו להשיב את החטופים".

שר הביטחון הוסיף: "אנחנו בצומת דרכים, יש חלופה של עסקה שתביא הסדרה בצפון ובדרום והשנייה היא אסקלציה למלחמה. אני ומערכת הביטחון תומכים בחלופה הראשונה. נדע לחיות עם המחיר. לגבי ציר פילדלפי גם אם נצא ל-60 יום לא יקרה כלום".

בתגובה לדבריו של שר הביטחון, מסרה לשכת ראש הממשלה כי "גלנט מאמץ את הנרטיב האנטי-ישראלי, הוא פוגע בסיכויים להגיע לעסקה לשחרור החטופים. היה ראוי שיתקוף את סינוואר, שמסרב לשלוח משלחת למשא ומתן, ושהיה ונשאר המכשול היחיד לעסקת חטופים. לישראל יש רק ברירה אחת: להשיג ניצחון מוחלט, פירושו חיסול היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ושחרור חטופינו, והניצחון הזה יושג. זו ההנחיה הברורה של ראש הממשלה נתניהו והקבינט, והיא מחייבת את כולם, כולל את גלנט".

בדיון בוועדה גלנט התייחס גם לאפשרות שאיראן וחיזבאללה יתקפו בקרוב: "אנחנו בימים של דריכות וכוננות, האיומים מטהרן ומביירות עלולים להתממש. בימים האחרונים אנחנו מקדישים את הזמן שלנו גם לחיזוק ההגנה וגם ליצירת אפשרויות התקפיות בתגובה, וגם כיוזמה אם יידרש, בכל מקום ובכל אזור, כשהיעד המרכזי הוא הגנה על אזרחי מדינת ישראל".

שר הביטחון נשאל מדוע ישראל לא יוצאת למלחמה בלבנון והשיב: "התנאים שיש היום למלחמה בלבנון הפוכים ממה שהיו בתחילת המלחמה. אנחנו לא רוצים לתקוף באיראן, אבל אם היא תתקוף היא תשלם מחיר".

בחודשיים האחרונים התגברו המחלוקות בין ראש הממשלה לשר הביטחון. שרים וחברי כנסת בליכוד דרשו לאחרונה לפטר את גלנט, אולם נתניהו הסביר כי לא יבוצעו שינויים בממשלה בזמן מלחמה. גם היום, בעקבות דבריו של שר הביטחון, נשמעו קריאות בליכוד לפטרו.

פורום המפקדים והלוחמים במילואים מגיב לדברי שר הביטחון: "התפיסה שמקדמת דוקטרינה של הרתעה במקום הכרעה מוחלטת של חמאס היא בדיוק אותה קונספציה שכשלה והובילה להתקפה הנוראית ב-7 באוקטובר. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחזור על אותן טעויות. אסור לעזוב את ציר פילדלפי ואת הגבול עם מצרים עד לחיסולו המוחלט של חמאס והבטחת ביטחון אזרחי ישראל".

משפחות חטופים מטעם פורום "תקווה" מסרו: "נדהמנו לשמוע את הדברים המתפרסמים שנאמרו על ידי השר גלנט בוועדה. שר ביטחון שלא שואף לנצחון מוחלט הוא שר ביטחון שמפקיר את רוב החטופים שלא יראו אור יום. הוא חותם בידיים שלו על השארת עשרות רון ארדים ברצועת עזה. שר הביטחון עצמו מהיום הראשון ללחימה ביקש מהציבור אורך רוח למלחמה ארוכה ואז דיבר על ניצחון מוחלט כהישג במלחמה".

"עסקה בפעימות שאותה מציע השר לקחת היא עסקת הפקרה שמשאירה את היקירים שלנו בעזה. שר בטחון שמציע לסגת מפלדלפי ל'חודש וחצי' הוא שר שלא הפנים את מאורעות השביעי לאוקטובר. באחריות שלך בשמחת  תורה, הבנים שלנו נחטפו ועכשיו אתה ממשיך את אותה קונספציה ומוסיף חטא על פשע, ושוב גורם להפקרתם. במקום לעסוק בקרבות בתוך הבית ובתוך הממשלה אנו מצפים ממך לעסוק בניצחון והכרעה של החמאס".

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יואב גלנטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה