סלבס בהתחזקות

הזמר המוכר החליט: "דווקא כשיש שנאה, זה הזמן לצום"

רותם כהן לעוקביו: "דווקא עכשיו, כשיש כל כך הרבה פילוג, כל כך הרבה זלזול, באמונה ובכלל, אני בוחר לכבד את השורשים שלי". הזמר אושר כהן הוסיף: "חורבן בית המקדש זה לראות אותנו רבים עם עצמנו"

רותם כהןרותם כהן
אא

הזמר רותם כהן הודיע ברשתות החברתיות כי החליט השנה לצום לראשונה בתשעה באב. במקביל, הזמר אושר כהן פרסם פוסט ובו סיפק את הזווית שלו לצום, תוך שהוא קורא לאחדות בעם.

"אני מודה, מעולם לא צמתי בתשעה באב. אבל באותה נשימה אני חייב להודות שכל הדיבורים המטרידים על למה יהדות זה לא! גרמו לי להבין כמה אני יהודי, וכמה אני דווקא עכשיו חייב לצום", כתב רותם כהן.

הזמר התייחס גם לפילוג בעם: "יותר מתמיד אני מבין שלא משנה כמה נתרחק מעצמנו, כמה מסכות נעטה, כמה תרבויות נחקור, וכמה נהיה פתוחים לעולם, ברור לי שאם הייתי גר בניו יורק והיו שואלים את השכן מהקומה שלי: 'מי גר מולך?', התשובה שלו תהיה: 'יש כאן מוזיקאי... יהודי'. דווקא עכשיו, כשיש כל כך הרבה שנאה, כל כך הרבה פילוג, כל כך הרבה זלזול, באמונה ובכלל, אני בוחר לכבד את השורשים שלי. צום מועיל לצמים". הוא הקדיש את הצום לחיילים והחטופים: "את הצום שלי אני מכוון לשמירה על חיילינו היקרים, שישובו הביתה בריאים ושלמים, וכמובן לכל החטופים שיחזרו הביתה למשפחותיהם. אמן!".

גם אושר כהן פרסם סטורי באינסטגרם על יום הצום. "קחו תיאוריה כזאת על זה שיש בית שלישי מקום המדינה ועד היום וגם הוא עתיד להיחרב", כתב. "הוא עתיד להיחרב על שנאה וחוסר כבוד בינינו לבין עצמנו, על צרות עין, חמדנות, חוסר פרגון, בעיקר בחוסר אמונה בבורא עולם. הבית שלנו עומד להיחרב, ואנחנו מרגישים את זה הכי חזק עכשיו בזמן מלחמה. אנחנו עם שמגוון בדעותיו השונות. קיבוץ גלויות של תפיסות עולם אז איך 'רק ביחד ננצח'?

"חורבן בית המקדש זה לראות אותנו רבים עם עצמנו בהפגנות, בפאנל של חדשות, בפקקים בכביש ובעוד שיח מפלג. עזבו אתכם רק מדת וצום ושמירת המנהגים, ביום שבו נאהב את חברינו כמו את עצמנו, שלא ננקום נקמות ולא ניטור טינה, זה יהיה שיקום בית אמיתי".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:רותם כהןאושר כהןסלבס בהתחזקותתשעה באב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה