חדשות כלכלה

חברת פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ישראל לרמה A עם תחזית שלילית

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית צופה את התרחבות הלחימה לחזיתות אחרות, עובשה שתשפיע על המשק הישראלי. לפני כארבעה חודשים שינתה החברה את אופק הדירוג לשלילי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה הלילה (שלישי) על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של +A לרמה של A עם תחזית דירוג שלילית. כזכור, בחודש אפריל שינתה החברה את אופק הדירוג לשלילי, וכעת הוא מתממש. האופק נותר שלילי, מה שאומר שייתכנו הורדות דירוג נוספות בהמשך.

בדו"ח שפרסמה החברה נכתב כי "הנמכת הדירוג משקפת את ההשפעה של המלחמה המתמשכת בעזה, סיכונים גיאופוליטיים גבוהים ופעילות צבאית בכמה גזרות. המצב הפיננסי הציבורי נפגע ואנו צופים גרעון של 7.8% מהתוצר בשנת 2024, ויחס חוב תוצר שיישאר מעל 70% בטווח הזמן הבינוני".

עוד הסבירה החברה כי מדדי הממשל של הבנק העולמי צפויים להידרדר, מה שיכביד על פרופיל האשראי של ישראל. הסיכונים גיאופוליטיים שתומכים, לפי ההודעה, בתחזית השלילית הם בין היתר הסכסוך בעזה שעשוי להימשך עד שנת 2025. "ישנם סיכונים להתרחבות הלחימה לחזיתות אחרות. בנוסף לאובדן בחיי אדם, המלחמה עלולה לגרום להוצאות צבאיות נוספות משמעותיות, להרס תשתיות ולפגיעה מתמשכת בפעילות הכלכלית ובהשקעות במשק, שיובילו להרעה נוספת במדדי האשראי של ישראל".

בהודעת החברה צוין כי "המתיחות בין ישראל לאיראן ובעלות בריתה נותרה גבוהה". בחברה ציינו, בהקשר זה, את הטבח שביצע חיזבאללה במג'ד אל-שמס; את התגובה הישראלית במסגרתה חוסל פואד שוכר, רמטכ"ל ארגון הטרור, בתקיפה בדאחיה בביירות; את חיסולו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה, המיוחס לישראל; ואת התקיפה הישראלית בנמל חודידה בתימן, בתגובה למזל"ט ששיגרו החות'ים לעבר תל אביב.

בנוסף, ישראל ממשיכה בפעילותה בעזה, ו"הדבר מרמז על המשך הוצאה גבוהה על צרכים צבאיים מיידיים, הפרעות בייצור באזורי הגבול, ופגיעה בענף התיירות והבנייה. ישראל שחררה את רוב חיילי המילואים שלה, מה שהפחית את ההשפעה על כוח העבודה".

לבסוף, החברה צופה כי הגירעון התקציבי של הממשלה יגיע לרמה של 7.8% מהתוצר בשנת 2024 לאחר גירעון בשיעור של 4.1% מהתוצר בשנה שעברה: "הדבר משקף הוצאות גבוהות הקשורות לפעילות הצבאית, הפחתת הנזקים הכלכליים הנגרמים למשק והוצאות בגין פינוי תושבי צפון הארץ. גביית ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2024 התאוששה לרמה מעל לתחזית ההכנסות בתקציב המעודכן לשנת 2024. החברה צופה שהיא תישאר חזקה במהלך המשך השנה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:דירוג אשראיפיץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה