חם ברשת

עידן עמדי על חברו הי"ד: "תהיה מליץ יושר עלינו, צריכים את זה"

הזמר פרסם פוסט על חברו עקיבא שנהרג בעזה: "הוא הציל לי את הראייה ואת השמיעה באותו אירוע ארור. ערב תשעה בערב, עסוקים בשנאות קטנות – אולי פספסנו? אולי יכולנו לעשות יותר?"

עידן עמדי, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)עידן עמדי, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

הזמר והשחקן עידן עמדי, שנפצע בעזה ועדיין נמצא בשיקום ארוך, סיפר לאחר צאתו מבית החולים על חבר מיוחד שלו שנהרג במהלך המלחמה – עקיבא הי"ד. בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו הוא התייחס למותו והתייחס גם לתשעה באב.

"שבועיים לפני שעקיבא נהרג עשינו שבת באחד מיישובי הדרום. כוח מצומצם שהיה צריך את הרגע הזה, כל אחד לעצמו, עם המטענים שהצטברו אצל כל אחד אחרי כמה חודשי לחימה. לעקיבא היה חשוב שנתרכז לארוחות יחד, הוא היה מקדש, היינו אוכלים מדברים קצת ומתפזרים כל אחד לענייניו", סיפר עמדי.

"באותה שבת טיילנו שנינו הרבה סביב הבתים, צעידות ארוכות שנועדו להשלמת פערים על הבית, על מה שהותרנו מאחור וגם על המצב בעם ישראל. הוא שאל אותי לא פעם 'איפה אנחנו יכולים לעשות יותר?' והרגשתי בתוך תוכי כאילו אומר לי 'תעשה יותר עמדי'. באותה שבת הוא החליט להשתלט לי גם על הקסדה ולדאוג למיגונים נוספים, ששאלתי אותו מה דחוף בשבת? ענה 'פיקוח נפש, שתהיה מוכן'. ככה, במשפט קצר ומעשה, הוא הציל לי את הראייה ואת השמיעה באותו אירוע ארור".

"ערב תשעה באב, כולנו חשופים לאקטואליה לשנאות קטנות בין מנהיגינו, לקטנוניות. חוסר הבנה של הרגע ההיסטורי בו אנחנו נמצאים. אני כבר לא פונה אליהם, רק אלינו, כמו ששאל עקיבא ז"ל - אולי פספסנו? אולי אנחנו יכולים לעשות יותר? אין לי תשובות לאחרונה. רק הרבה שאלות. וגעגוע".

לסיום, פרסם עמדי תמונה שלו ושל חברו וכתב: "בתמונה, עקיבא ז"ל ואני חבוקים בלב הרצועה, באחת הפעמים האחרונות. הוא שנא סיגריות, אני טחנתי אותן כל המלחמה לבלי היכר. אני אוהב אותך אחי אהובי, תהיה מליץ יושר עלינו. אנחנו צריכים את זה".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:תשעה באבעידן עמדיחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה