נטורופתיה ורפואה טבעית

למה אנחנו מזיעים, ומה יכול להפחית את כמויות הזיעה?

על ידי הזעה אנחנו מנקים את הגוף מרעלים וגם ממתכות כבדות שנכנסות לגופנו דרך המזון שאנחנו אוכלים, דרך האויר שאנחנו נושמים ודרך חומרים שאנחנו מורחים על העור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מערכת המיזוג בגוף שלנו מכילה בין שתיים לחמש מיליון בלוטות זיעה, שמפוזרות על פני הגוף שלנו.

זיעה חיונית מאוד לשמירה על איזון הטמפרטורה בגוף. התחממות יתר מסוכנת, עלולה להוביל למכת חום, עייפות מוגברת ואפילו להתשה ולהתייבשות, והזעה עוזרת לקרר את הגוף.

על ידי הזעה אנחנו מנקים את הגוף מרעלים וגם ממתכות כבדות שנכנסות לגופנו דרך המזון שאנחנו אוכלים, דרך האויר שאנחנו נושמים ודרך חומרים שאנחנו מורחים על העור. הגוף מנסה להפריש מתכות כמו ניקל, עופרת, ארסן ונחושת, והזעה היא אחת הדרכים לעשות זאת.

בהזעה בגלל פעילות גופנית דינמית הגוף מפנה מתכות כבדות בצורה הטובה ביותר. הזעה בתוך סאונה מקלה על כאבים, במיוחד של מחלות ראומטיות – דלקות מפרקים וכאבי ראש. סאונה גם משפרת זיכרון ומונעת אלצהיימר.

הזיעה מלחלחת את העור באופן טבעי, ומשפרת את המרקם והגמישות שלו. הזיעה מכילה חומרים שיש להם תכונות אנטיביוטיות טבעיות, יכולה להילחם בחיידקים שמזהמים את העור, ולהיות מגן טבעי (אך כשזיעה נשארת הרבה זמן בלי לשטוף, זה יכול להוביל לפצעונים).

ישנם מצבים שעלולים להחמיר הזעה – בעיקר חוסר איזון של סוכר בדם. גם כשבבדיקות הדם המדדים טובים, אכילה של מזונות פחמימתיים ומעובדים מגבירה הזעה. גם מצב של פעילות יתר של בלוטת התריס מוביל להזעת יתר.

ישנן כמה עצות שיעזרו להפחית את התופעה המטרידה:

כף חומץ תפוחים עם מעט דבש בכוס מים, אפשר לקחת פעמים ביום.

חליטות מרווה – צמח מצוין בעל סגולות רבות. בין היתר הוא מייבש, לכן יהיה טוב בהזעת יתר (לא מומלץ למיניקות).

נענע, לואיזה וקמומיל הם צמחים מקררים. בנוסף, ההמלצה היא לצרוך מזונות עם אנרגיה מקררת, כמו מלפפון, עלים ירוקים, אבטיח, שתייה קרה – והטוב ביותר מים קרירים.

קפה, תה ומשקאות המכילים קופאין בכל צורה מגבירים הזעה – כי הגוף רוצה להפטר מהחומר המזיק. גם תבלינים חריפים ומזון מטוגן יגבירו הזעה מפני שהם בעלי אנרגיה חמה, שמעלה את הטמפרטורה בגוף.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ניקוי רעליםזיעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה