חדשות בארץ

ארה"ב תספק לישראל נשק ומטוסים ב-20 מיליארד דולר

למרות הניסיונות לעצור תקיפה איראנית, בארה"ב לא לוקחים סיכון ומספקים לישראל אמצעי לחימה. העסקה כוללת גם טילים ופגזים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, החליט לאשר אמש (שלישי) עסקת ענק להעברת מטוסי F-15 ותחמושת לישראל. שווי העסקה נאמד ביותר מ-20 מיליארד דולר. העסקה מגיעה על רקע הניסיון של ארה"ב לשכנע את איראן שלא לתקוף את ישראל. בארה"ב מודעים לעובדה שלמרות המאמצים ייתכן שאיראן תתקוף ולכן הם מבצעים את העסקה במסגרת ההחלטה לסייע בעצירת התקיפה, אם אכן תתרחש. במסגרת העסקה, יגיעו הטילים המתקדמים ופגזי הטנקים באופן מיידי, אך המטוסים יגיעו בהדרגה ולא באופן מיידי.

על פי ההערכות, איראן מתעכבת מלתקוף, משום שהיא רואה את פריסת הכוחות של ארה"ב סביב ישראל והאזור. סיבה נוספת: ארה"ב נוקט באיומים מפורשים כלפיה: סנקציות כלכליות ואיום בתקיפה ממשית תוך התייצבות מלאה לצד ישראל. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר כי הוא מצפה שאיראן לא תתקוף אם תושג הפסקת אש. הוא אמר את הדברים אחרי פרסום ברויטרס, שציטט שלושה בכירים איראנים שטוענים כי רק הסכם הפסקת אש הנובע משיחות ימנע מאיראן לתקוף.

הלילה בוצעו לפחות 25 שיגורים לעבר אזור מירון. אזעקות נשמעו באזור חורפיש ובבית ספר שדה מירון. כמו כן, שוגרו 15 רקטות לגזרת מלכיה.

צה"ל הודיע הלילה כי חמאס ירה לעבר הציר ההומניטרי במרחב רפיח. בצבא הדגישו שהנסיעה והתיאומים בציר נעצרו באופן זמני, מאחר שהמרחב הפך לשטח לחימה פעיל. עוד נמסר, כי פעילות טרור במרחבים הומניטריים ובריכוזי אוכלוסייה פוגעת בתיאומים ההומניטריים ובהפצת הסיוע לתושבי הרצועה.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:מטוסי קרבמלחמת חרבות ברזלארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה