חדשות בארץ

הרב דוד לאו: "היו רגעים שחששתי ממלחמת אחים, אבל אז ראיתי את ההתגייסות"

הרב הראשי לשעבר סיפר על תחושותיו מאז תחילת המלחמה: "אם מבחוץ האויב רואה אותנו כעם אחד, אז כדאי שאנחנו גם נתנהג כך"

הרב דוד לאו (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב דוד לאו, סיפר בראיון לידיעות אחרונות על החששות שעלו לו לאחרונה ממלחמת אחים בישראל, שנעלמו דווקא בזמן המלחמה. "היו רגעים שבהם מאוד מאוד חששתי, כי אנחנו לא שומעים אחד את השני. אנחנו לא תמיד זוכרים להקשיב ולחשוב בכלל שיש עוד צד", אמר הרב. "אבל כשראיתי את החבר'ה, כשראיתי את הנוער, כשראיתי את העם, כשראיתי את ההתגייסות המופלאה של העורף למען הציבור כולו - הבנתי שאנחנו עם טוב".

בהמשך, הרב קרא לאחדות בעם ישראל. הוא סיפר על חוויה מרגשת שחווה דווקא בהלוויה של יהונתן דויטש הי"ד, שנרצח בפיגוע בבקעת הירדן ביום ראשון האחרון. "היה שם בחור מפקד הצוות ממגלן, בחור צוות סבוראי, בן דוד שלו, חבר מהישיבה, בני משפחה, חברים מבית שאן שהיו שותפים איתו מבני עקיבא... זה עם ישראל האמיתי, זו מדינת ישראל האמיתית", הוסיף. "הם אלה שלא מסתכלים על תיוגים, אלה שלא מבזבזים אנרגיה על דברים אחרים, אלא עסוקים בלראות איך אנחנו יותר טוב ביחד אחד עם השני. יש תקווה, יש עתיד. זה דבר שנתן לי בסיס לקראת יום תשעה באב".

בהמשך התייחס הרב לאויבים שלנו: "כולנו כחברה, כשאנחנו שמים דגשים על דברים מסוימים, אנחנו צריכים לדעת, יש כל כך הרבה אור. אז אנחנו צריכים את האור לראות ואותו לחפש. ובוודאי, אני לא מקנא בהנהגה בכך שמתמודדת בימים הללו במלחמה קשה, בהכרעות קשות, בלבבות הומים לקראת אלה שנמקים אי שם במנהרות. אם מבחוץ רואים אותנו כעם אחד, ולא משנה להם מה אנחנו סבורים על נושא זה או אחר, מה הצבענו או לא הצבענו, זה ממש לא מעניין אותם. ואם מבחוץ האויב רואה אותנו כעם אחד, אז כדאי שאנחנו גם נתנהג כך".

לסיום, הרב דיבר על 115 החטופים שעדיין בשבי חמאס: "אני חושב שאין אחד, אין אזרח אחד במדינת ישראל, גם אם הוא יושב בביתו, וגם אם הוא יושב בממשלה, וגם אם הוא יושב בכנסת, איפה שלא יהיה - אין אחד שלא רוצה לראות אותם כאן. בואו נשוב להיות איש תחת גפנו, תחת תאנתו, מתוך כבוד ואהבה הדדית".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הרב דוד לאומלחמת אחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה