חדשות בארץ

פגישה גורלית בקטאר, סבירות נמוכה להשגת הסכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים דיון עם חברי המשלחת לקראת הדיונים לשחרור החטופים. בסיומה הוחלט כי בראשה יעמדו ראשי המוסד והשב"כ. חמאס טרם השיב בחיוב להצעת המתווכות לשלוח נציג

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אחר הצהריים (רביעי) פגשיה עם המשלחת הישראלית שתמריא במהלך היום לקטאר, שם תערך מחר פגישה עם נציגי המתווכות, בניסיון לקדם עיסקה לשחרור החטופים הישראליים.

בראש המשלחת יעמדו ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר. יתכן וגם האלוף ניצן אלון, הממונה על החטופים מטעם צה"ל, יצטרף. בפגישה מחר ישתתפו ראש ה-cia וויליאם ברנס, ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל וראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני. המתווכות הודיעו כי ככל הנראה השיחות יימשכו יומיים כדי להגיע הלסכמות, וקראו לחמאס לשלוח נציג לפגישה. ארגון הטרור, שאתמול הודיע כי הוא מסרב להצעה, טרם החליט אם לשנות את דעתו.

בחדשות 12 דווח כי לקראת חידוש שיחות המשא ומתן גורמים מדיניים בירושלים אמרו כי אינם תולים תקוות בפגישה. חמאס הדגיש אמש שנתניהו הציב תנאים חדשים שמערערים את המשא ומתן ואילו ראש ממשלת ישראל הגיב כי מדובר בטענה שקרית וישראל לא שינתה דבר מההצעה שהועברה לחמאס ב27 ביולי, ומסתמכת על מתווה ביידן שפורסם במהלך חודש מאי.

כזכור, נקודות המחלוקת הן: דרישת חמאס לנסיגה מהרצועה כולל ציר נצרים וציר פילדלפי בשלב הראשון, סירוב לאפשר לישראל להטיל וטו על רשימת המשוחררים בשלב הראשון, בהם אסירים פלסטיניים "בכירים", סירוב לבידוק החוזרים לצפון הרצועה מדרום עזה, התחייבות מצד ארה"ב שישראל לא תחזור ללחימה לאחר סיום השלב הראשון, שיכלול הפסקת אש בת 42 יום והמשא ומתן יימשך. ישראל שוקלת להיענות להצעה של נסיגה חלקית מהצירים, ללא נסיגה מלאה מעזה, ואינה מוכנה לתת לחמאס זכות וטו על רשימת האסירים הפלסטינים או להתחייב על סיום המלחמה.

בוול סטריט ג'ורנל דווח אתמול כי יחיא סינוואר העביר מסר למתווכות שלפיו "אם ישראל רצינית לגבי המשא ומתן ורוצה שחמאס ייקח חלק, עליה להפסיק קודם את הפעולות הצבאיות ברצועה".

שגרירי ארה"ב, בריטניה וגרמניה בישראל קיימו היום הצהרה משותפת לתקשורת ממטה משפחות החטופים בתל אביב. שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, אמר כי "הממשלה שלי מאמינה שחשוב להמשיך לעבוד עם המתווכות לפתרון והפסקת אש. הסבל של החטופים הוא סיבה מספקת לנו להיות פה, גם הסבל של המשפחות. בשם האנושיות, זה מזמן הזמן שהם יהיו בבית. זאת דחיפות ענקית כי זאת גם שאלה של יצירת יציבות באזור הזה, לא ליצור הסלמה באלימות וליצור פתח לפתרון דיפלומטי בצפון. זה יביא שקט לישראל ולאזור".

לדבריו, "הפגישה מחר חשובה, כולם צריכים לבוא ולחפש פתרונות. אנחנו לא יודעים כמה עוד הזדמנויות יהיו לנו להביא את זה לסיום, להחזרת החטופים ואיחוד המשפחות, לסיוע נוסף לאזרחים ברצועת עזה, ובנייה של עתיד טוב יותר".

שגריר גרמניה בישראל שטפן זייברט הוסיף כי "כל העיניים והתקווה של מיליונים בישראל ובעזה תלויות בפסגה ביום חמישי. להביא עסקה שתחזיר את החטופים, תסיים את המלחמה ותשנה את המציאות ממלחמה לשלום".

עוד הוסיף השגריר הגרמני כי "מחבלי החמאס היו צריכים לשחרר את החטופים מזמן, והיו חוסכים מהאנשים בעזה את זוועות המלחמה. אבל הם לא עשו זאת. ביטחון האנשים שלהם מעולם לא עניין אותם. אני מדבר על כל החטופים מכל המדינות. אני כמובן מדבר על אלה שבחיים, אבל גם על הגופות של אלה שנרצחו".

בהמשך אמר שגריר בריטניה בישראל סיימון וולטרס כי "כמו חבריי אני מגיע עם החטופים במחשבותיי. גם בסיוטים הגרועים שלנו לא האמנו שנהיה כאן 10 חודשים אחרי. עכשיו זה הזמן לעסקה שתחזיר את החטופים ושלעזה יהיה סיוע. אם איראן תבחר לסכן את המשא ומתן היא תישא באחריות לכך".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:בנימין נתניהוֿעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה