טורים אישיים - כללי

פצצת הזמן האיראנית מתקתקת - דרושות החלטות דרמטיות

התנועות האסלאמיות שואבות השראה ממעשיה של איראן ואינן חוששות. על כן, כדי להחזיר את הביטחון ולהביא לניצחון, יש לקבל החלטות דרמטיות ולפגוע אנושות בראש התמנון

אא

שבועות מורטי עצבים עוברים על אזרחי ישראל. איראן מכתיבה קצב התנהלות במרחב. מצב שכזה לא היה בפתח העשור הקודם. עם זאת, כאז כן היום, איראן משוללת יכולת צבאית גרעינית. מה בכל זאת ההבדל?

כינונה של הרפובליקה האסלאמית של איראן ב-1979 נתן השראה לתנועות אסלאמיות. תנועות אלה הגבירו פעולתן, אם בהתרסה ואם באלימות, נגד המשטרים הערביים מבית. המשטר באיראן מיקם עצמו כנושא דגל המאבק נגד המערב וישראל. בתור שכזה, איראן הייתה ל"אם השלוחות" שמחבלות בישראל ולמנהיגת "ציר הרשע".

האיומים שנשמעים מאיראן להשמדת ישראל אינם חדשים. הם שואבים מאידיאולוגיה סדורה. איראן ניצלה את "האביב הערבי" על מנת להעמיק את השפעתה ולהעצים את "ציר הרשע". המחצית השנייה של העשור הקודם הראתה שאיראן לא רק מאיימת, היא פוגעת. היא חצתה את סף מלחמת הצללים שהייתה נהוגה בינה ובין ישראל, עשתה שימוש בשלוחות הפרוסות סביבה ופגעה ישירות.

אם בעבר בכירי המשטר באיראן נהגו לאיים, מאז הטבח של ה-7 באוקטובר 2023 המציאות השתנתה. ההתקפה הרצחנית נועדה לפגוע בישראל פגיעה אנושה ולשבש את מסלול החיים בה. בפגישה שנערכה בלבנון שבועות אחדים טרם הטבח, השתתפו נציגי "ציר הרשע" בהובלת איראן. הקשר בין היד המכוונת האיראנית ובין חמאס לא נולד בעשור האחרון, אך הוא הפך לאיום אסטרטגי.

איראן היא נושאת הדגל והתומכת בגורמי טרור אסלאמיים, ביניהם חזבאללה והחות'ים השיעיים, חמאס והג'יהאד האסלאמי הסוניים. המציאות השתנתה עד כדי כך שתנועות אסלאמיות, שבעבר נאבקו נגד המשטרים הערביים, פינו את מקומן לאלה שפועלות בהשראת איראן נגד "הישות הציונית".

בנוסף לכך, במעשיה איראן משרטטת עבורן את מתווה ההשמדה. מעשה שכזה אירע בליל ה-14 באפריל השנה, במתקפה במהלכה שוגרו מאות טילים וכטב"מים לשטח ישראל. מתקפה חסרת תקדים בתעוזתה. עם זאת, המתקפה תוזמנה מראש והאיומים נשמעו במפורש, כולל יידוע הגורמים הבינלאומיים. כלומר, הייתה אפשרות לתאם מתאר הגנה בשיתוף ארה"ב. 

המתקפה פגעה בצורה בוטה בריבונות הישראלית וחשפה את התלות בארה"ב. רפיסות התגובה הישראלית אפשרה לבכירים איראניים להחריף את האיומים. בכיר במשמרות המהפכה איים על ישראל "אם תתקפו אתרי גרעין נבחן את המדיניות, הטילים שלנו מכוונים לאתרים שלכם". עוד איים ש"הטילים שלנו מוכנים להשמיד את המטרות שצוינו".

האיומים הללו, אשר מלווים במעשים, נשמעים בשעה שאיראן משוללת אופציה גרעינית. אין בידיה הקלף שובר השוויון של נשק גרעיני, אך היא קרובה להשיגו. בסוף יוני דווח שאיראן, נותנת החסות של חזבאללה, איימה על ישראל כי אם תפתח במתקפה נרחבת בלבנון - "תתפתח מלחמת השמדה", כלומר מלחמה כוללת. בהמשך לאיומים אלה, חסן נסראללה איים על ישראל שאם תמשיך "לכוון התקפותיה נגד אזרחים בלבנון, חזבאללה תתקוף יישובים ישראליים שלא הותקפו בעבר". נראה שאת האיום הזה חזבאללה מימשה באמצעות שיגור רקטה על ילדים תמימים במג'דל שמס. גם במתקפת הכטב"ם על ידי החות'ים, לאחרונה בלב תל אביב, ניתן לראות את ההשראה האיראנית.   

התנועות האסלאמיות שואבות השראה ממעשיה של איראן ואינן חוששות. על כן, על מנת להחזיר את הביטחון ולהביא לניצחון, יש לקבל החלטות דרמטיות ולפגוע אנושות בראש התמנון - איראן.

בצל האיומים המתמשכים המשוגרים מטהראן, העיסוק בפרויקט הגרעין האיראני נדחק הצדה. זה המצב הנוח ביותר עבור איראן, שכן בעוד דעת הקהל הבינלאומית מוסטת ללחימה בעזה - היא מאיצה את קצב העשרת האורניום. לנוכח כל זאת, האינטרס הישראלי העליון הינו לסכל את פרויקט הגרעין של איראן, ולו גם בדקה ה-90.

ד"ר ליעד פורת הוא מומחה לחקר האסלאם הרדיקלי

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:איראןטורים אישייםד"ר ליעד פורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה