חדשות בארץ

הרמטכ"ל בציר פילדלפי: "אם הדרג המדיני יחליט, נישאר כאן"

על רקע טענות שגורמי הביטחון ממליצים לגורמים מדיניים לסגת מציר פילדלפי, לבקשת מצרים, הרמטכ"ל הבהיר את עמדתו. הלוי על המשך הלחימה: "כל יום שחמאס מחזיק בחטופים, יהיה מר יותר מבחינתו"

הרמטכ"ל בציר פילדלפי (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל בציר פילדלפי (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי סייר היום (רביעי) בציר פילדלפי בגבול עזה - מצרים. הוא קיים הערכת מצב עם מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, ועם מפקד אוגדה 162, תת אלוף איציק כהן.

למפקדים אמר הלוי: "מעל עשרה חודשים ההישגים הם הישגים מאוד גבוהים. העבודה היא עבודה מאוד איכותית. אני מודד קודם כל את הפירוק של חמאס, זו המשימה הכי חשובה, כי כשאתם מצטיינים בפירוק של חמאס, אנחנו נוכל אחרי זה להגיד לכרם שלום, חולית, עין השלושה - תחזרו לגור ובטוח פה. את פירוק של חמאס אני מודד בכמות המחבלים ההרוגים, כמות הפעילים ההרוגים, כמות התשתיות המושמדות. הדבר השני, זה להביא את המכות האלה ואת השמדת התשתיות שהם לא יוכלו להרים פה ראש".

הלוי התייחס גם לסוגיית החטופים על רקע השיחות שיחלו מחר בקטאר. לדבריו, "השבת החטופים זו מטרת מלחמה. אנחנו עובדים עליה בנחישות רבה מאוד. אני רוצה שתדעו שמה שאתם עושים כאן מעל האדמה ומתחת לאדמה, מאוד משפיע על זה. חמאס צריכה לדעת שכל יום שהיא מחזיקה את החטופים שלנו, הוא יהיה יותר מר מבחינתה מהיום הקודם. אנחנו נחמיר עד שאנחנו נצליח להחזיר את החטופים, ואחרי זה לא ניתן לחמאס גם להרים את הראש".

בשבועות האחרונים גברו הדיווחים לפיהם צה"ל בעד יציאה מציר פילדלפי והמסר הועבר לגורמים המדיניים. על כך אמר הרמטכ"ל: "פילדלפי זה דבר חשוב כי זה מטפל בהתעצמות. אנחנו מכינים אפשרויות לכל דבר שהדרג המדיני יחליט. אם יחליט שאנחנו נשארים על פילדלפי, נדע להישאר שם ולהישאר חזק. יחליט שאנחנו מנטרים ופושטים כל פעם שיש לנו אינדיקציה, נדע לעשות את זה".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:הרצי הלויציר פילדלפימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה