בריאות ותזונה

אוכלים פירות קיץ? כדאי שתבדקו כמה סוכר יש בכל אחד מהם

פירות הקיץ עסיסיים וטעימים, ולפעמים אנחנו אוכלים אותם ללא הגבלה. נהוג לומר שאבטיח מכיל כמות גבוהה של סוכר, אבל יש עוד כמה פירות שכדאי לשים אליהם לב

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פירות הקיץ מכילים לא מעט מים. הם עסיסיים וטעימים ולכן רבים מאיתנו צורכים אותם בכמויות גבוהות יחסית. בחלק מהפירות האלה יש סוכר בכמות גבוהה יחסית. המתיקות הטבעית גורמת לנו לחשוב שמדובר בתחליף ראוי למתוקים אחרים, ויש מי שאוכל פירות כמעט ללא הגבלה. יחד עם זאת, יש מספר פירות שצריך לשים לב אליהם, כי הם מכילים סוכר בכמות גבוהה.

אבטיח
אבטיח הוא פרי קיץ מרענן, ולמרות תכולת המים הגבוהה שלו, הוא מכיל כ-6 גרם סוכר לכל 100 גרם פרי. הוא אהוב במיוחד בימי הקיץ החמים, אך חשוב לזכור שגם באבטיח, כמו בכל הפירות, יש סוכר ולכן כדאי לשים לב לכמויות הנצרכות.

מנגו
פרי טרופי מפנק, והוא אחד הפירות העשירים בסוכר, עם כ-14 גרם סוכר לכל 100 גרם פרי. בנוסף למתיקות הרבה, המנגו מכיל גם כמות גבוהה של ויטמין C וגם ויטמין A, מה שהופך אותו לפרי מזין במיוחד.

ענבים
ענבים מהווים מקור גבוה לסוכר טבעי. הם מכילים כ-16 גרם סוכר לכל 100 גרם פרי. המתיקות הופכת אותם למתאימים להכנת יינות, צימוקים, וכמובן, לאכילה טרייה. עם זאת, מומלץ לשים לב לכמויות כאשר צורכים אותם, במיוחד אם יש צורך להגביל את צריכת הסוכר.

בננה
מקור עשיר לא רק לסוכר, אלא גם לאשלגן ולוויטמינים שונים. בננה בגודל בינוני מכילה כ-12 גרם סוכר, והיא מספקת אנרגיה מיידית. בשל תכולת הסוכר הגבוהה שלהן, בננות פופולריות בקרב ספורטאים ואנשים הזקוקים לתוספת אנרגיה מהירה.

תמרים
אחד מהפירות המיובשים האהובים מכיל את כמות הסוכר הגבוהה ביותר בין הפירות היבשים. מדובר על 66 גרם סוכר ב-100 גרם תמרים, מה שהופך אותם למקור מרוכז מאוד של אנרגיה. הם מצוינים כחטיף מתוק וטבעי, אך יש לצרוך אותם במידה מתונה.

לסיכום, אפשר לומר שפירות הם חלק חיוני מתזונה בריאה, אבל חשוב לשים לב לתכולת הסוכר. אכילה מופרזת אינה דבר מומלץ במיוחד ולכן יש לאכול פירות אלה במתינות ולהתייעץ עם דיאטן או רופא מומחה.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:ענביםאבטיחמנגותמרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה