חם ברשת

דודו פישר נגד עיריית תל אביב: "נשאר בארץ, נתפלל יחד בראש השנה"

הזמר הודיע כי בעקבות החלטת עיריית תל אביב שלא לאפשר תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי, הוא לא ימריא לארה"ב ויארגן תפילה המונית בחגים: "אני מאמין שגם רון חולדאי יגיע. ותכל'ס? הרי אנחנו יודעים שאם נהיה ביחד אף אחד לא יכול עלינו"

אא

הזמר דודו פישר יוצא בקריאה נגד עיריית תל אביב, זאת בעקבות החלטתה שלא לאפשר קיום תפילות במרחב הציבורי בחגי תשרי. פישר נדהם מההחלטה, בעיקר על רקע העימותים שפרצו בשנה שעברה. הוא הודיע כי למרות האיסור, הוא יקיים תפילה במרכז תל אביב בראש השנה, תוך שהוא מבקר את החלטת ראש העירייה רון חולדאי.

"ממש לפני תחילת הצום, שמעתי בצער רב את החלטתה של עיריית תל אביב", אמר פישר בסרטון שהפיץ ברשתות החברתיות. "החלטתי השנה להישאר בארץ ולקיים תפילה במרכז תל אביב, בראש השנה, יחד איתכם - ולא לנסוע לארצות הברית כדי לקיים תפילות שם. אני מאמין שגם רון חולדאי יגיע. ותכל'ס? הרי אנחנו יודעים שאם נהיה ביחד אף אחד לא יכול עלינו".

כזכור, בשנה שעברה נמנעה אפשרות ההתקהלות מתושבי תל אביב שבסך הכל רצו לקיים תפילה המונית מטעם ארגון "ראש יהודי", בחגי תשרי. בארגון הניחו מחיצות בכיכר דיזנגוף על מנת לקיים תפילה בהפרדה, אך עיריית תל אביב שאישרה את קיום התפילה לא אישרה את מה שהיא מכנה "הפרדה מגדרית". במקום פרצו עימותים בין מתפללים למפגינים ובעקבותם החליטה העירייה שלא לאפשר את קיום התפילה במרחב הציבורי, גם השנה. בקרוב אמור פישר לפרסם פרטים נוספים לגבי התפילה ההמונית, אליה צפויים להצטרף תושבים רבים מתל אביב.

גם מפורסמים אחרים יצאו נגד החלטת העירייה. אברי גלעד כתב: "איזו מתנה נהדרת לתשעה באב קיבלנו מעדת הכסילים הנקראים ליברלים בעיריית תל אביב. התקבלה החלטה שלא יהיו תפילות במרחב הציבורי ביום כיפור. בשביל זה, הם אומרים, יש בתי כנסת. ולמה מוסלמים יכולים להתפלל בהפרדה בצ'ארלס קלור? לא בשביל זה יש מסגד? ולמה יש הפגנות בקפלן כל שבת? לא בשביל זה איצטדיונים? אין תשובות".

המנחה ואושיית הרשת סמיון גרפמן אמר בראיון לשי גולדשטיין: "בדיוק שלוש שנים שאני מניח תפילין, אוכל כשר. התפילין בבוקר זה סוג של מדיטציה שעושה סדר לכל היום, ככה אני מדבר עם בורא עולם. אנשים שמכורים עם בעיות, אני אומר להם 'תתחילו עם זה את הבוקר'. למה אנחנו מופרדים אחד מהשני? אנחנו לא אויבים. אולי לא כולנו מסכימים, אבל אנחנו על אותה ספינה. חייבים להתאחד, לתת חיבוק אחד לשני. אנחנו משפחה עם עתיד משותף".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:דודו פישראברי גלעדסמיון גרפמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה