בריאות ותזונה

גם אתם שותים מבקבוקי פלסטיק? כדאי שתקראו את זה

מחקר חדש מצא כי שתייה קבועה מבקבוק פלסטיק תעלה את לחץ הדם שלכם. הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה: בכל שנה 7.5 מיליון איש מתים מלחץ דם גבוה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם שותים, כמו מרבית הישראלים, מבקבוק פלסטיק – כדאי שתקראו את המאמר הבא. מתברר כי ההשפעה של הפלסטיק על בריאות האדם היא קריטית, ולפי מחקרים חדשים, היא עלולה להוביל לפגיעה משמעותית בתפקוד שלכם.

מחקר חדש מצא ששתייה מבקבוק פלסטיק עלולה לגרום לעלייה בלחץ הדם. חוקרי המחלקה לרפואה באוניברסיטת דנובה קרמס שבאוסטריה בדקו מהי ההשפעה של שתייה מבקבוקי פלסטיק על לחץ הדם. המסקנה היא ברורה: הימנעות משימוש בפלסטיק לשבועיים יכולה לסייע בהורדת לחץ הדם.

החוקרים ביקשו משמונה בוגרים, שאינם חולים, להפסיק לשתות מבקבוקים ולהיצמד למי ברז, זאת למשך 28 עד 30 יום. החוקרים מדדו את לחץ הדם לפני ואחרי המחקר, וגם כל שבועיים וחודש.

הנשים הראו שינוי בולט בלחץ הדם וגברים לא. יחד עם זאת, לאחר שבועיים נראתה השפעה ניכרים עבור שני המינים.

ידוע כי לחץ הדם קשור גם לגורמים אחרים כמו כושר גופני, תזונה, גיל, ועוד. "כדי לאשר את הטענה, יש לבדוק מדגם גדול יותר של גברים ונשים, עם ניטור ריכוז הפלסטיק בדם", נכתב במאמר. "הפחתת צריכת הפה של חלקיקי פלסטיק עשויה להוריד את הסיכון והממצאים רק מדגישים את החשיבות של צמצום השימוש בפלסטיק כדי למנוע השפעות בריאותיות שליליות, ואת הצורך במחקר מקיף יותר שיבהיר את הקשר בין חשיפה לפלסטיק לבין בריאות לב וכלי דם".

חשוב לציין את הסטטיסטיקה בהקשר הזה: נמצא כי בעשורים האחרונים מספר האנשים הסובלים מלחץ דם גבוה הוכפל. כיום יש ללמעלה ממיליארד בני אדם שסובלים מכך. לפי ארגון הבריאות העולמי, לחץ דם גבוה אחראי ל-7.5 מיליון מקרי מוות כל שנה. בעבר הוא אפיין מדינות עשירות במערב ובשנים האחרונות הוא התפשט גם למדינות עניות באפריקה.

 
 
 
 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:לחץ דםבקבוק פלסטיק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה