חדשות בעולם

ארה"ב: איראני לשעבר נעצר בגין ניסיון לספק חלקי נשק לאיראן

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי בעקבות חקירה נעצר ג'פרי נאדר, איראני לשעבר המתגורר בקליפורניה. נטען שהקים חברה ותכנן לספק חלקי חילוף לכטב"מים ואמצעי לחימה לצבא האיראני

כטב"ם איראני (צילום: לפי סעיף 27א') כטב"ם איראני (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

ג'פרי צ'אנס נאדר, תושב קליפורניה בן 68, ממוצא איראני, נאשם בארה"ב בניסיון לסחור באמצעי לחימה עם המשטר האיראני. בבקשה להארכת מעצרו נטען כי תכנן בין היתר לספק לצבא האיראני חלקי חילוף לכטב"מים. כך הודיע היום (חמישי) משרד המשפטים האמריקני.

התביעה טוענת כי נאדר הפר בכך את החוק האוסר סחר בנשק עם איראן, בעקבות הטלת הסנקציות על המשטר ועל משמרות המהפכה. מעצרו בוצע אתמול בתום חקירה סמויה.

המשנה לתובע הראשי בארה"ב, מתיו אולסן, האחראי על אגף הביטחון הלאומי במחלקת התביעות, ציין כי משרד המשפטים "לא יאפשר סחר עם איראן, בוודאי לא של כלי נשק ואמצעי לחימה או חלקי חילוף. נחקור כל אדם או חברה שינסו להפר את החוק".

במשרד המשפטים האמריקני ציינו כי לאור הסנקציות שמוטלות על איראן, היא מתקשה באחרונה להשיג חלקי חילוף. עם זאת, ידוע לאמריקנים כי רוסיה מספקת לאיראן טכנולוגיה וגם חלקי חילוף לכלי נשק.

התובע בתיק, מתיו גרייבס, הוסיף כי רוסיה משתמשת בציוד איראני לתקיפות באוקראינה, ומיליציות איראניות תקפו חיילי ארה"ב במזרח התיכון. לדבריו, "נעשה הכל כדי לעצור את איראן מלהשיג צידו אמריקני, שירות או טכנולוגיה. ה-fbi פועל ללא הפסקה כדי למנוע מקרים נוספים".

גרייבס הוסיף כי בשנה האחרונה החשוד, באמצעות מספר חברות שעבדו עימו, החלו לרכוש חלקי חילוף לנשק, כטב"מים ומטוסים. התוכנית הייתה לשנע את החלקים לאיחוד האמירויות, ומשם דרך הים לאיראן. בשל המעצר הסחורה לא יצאה אל מחוץ לגבולות ארה"ב.  

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:משרד המשפטים האמריקניאספקת נשק לאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה