בריאות ותזונה

15 הרגלים קטנים שיוכלו לשנות את הבקרים שלכם - בגדול

הדרך שבה אנו פותחים את הבוקר שלנו יכולה לקבוע כיצד ייראה היום כולו. להלן 15 מיקרו-הרגלים שיכולים להפוך את הבקרים שלכם לשלווים ובריאים יותר

אא

הדרך שבה אנו פותחים את הבוקר שלנו יכולה לקבוע כיצד ייראה היום כולו. התחלה רגועה וממוקדת יכולה להוביל ליום פרודוקטיבי ובריא יותר, בעוד שבוקר מלא לחץ ועצבים יכול להשפיע לרעה על המצב הנפשי והפיזי שלנו. אחת הדרכים היעילות ביותר להבטיח בוקר אידיאלי היא באמצעות מיקרו-הרגלים - הרגלים קטנים אך עוצמתיים, שקל לאמץ ולבצע באופן יומיומי. להלן 15 מיקרו-הרגלים שיכולים להפוך את הבקרים שלכם לשלווים ובריאים יותר.

  1. התחילו את היום עם תות שדה

זה נשמע אולי מוזר, אבל להתחיל את היום עם פרי טרי כמו תות שדה יכול לעשות פלאים למצב הרוח שלכם. תות שדה עשיר בנוגדי חמצון, ויטמין C וסיבים תזונתיים, מה שהופך אותו לפרי מצוין להתחיל איתו את היום. כמו כן, עצם הבחירה בפרי טרי ומזין בבוקר יכולה להשפיע לטובה על הבחירות התזונתיות שלנו בהמשך היום. 

  1. שתו כוס מים מיד עם הקימה 

אחרי שעות של שינה, הגוף שלנו מתייבש וזקוק לנוזלים כדי לחזור לאיזון. שתיית כוס מים (לפני הקפה) עוזרת להפעיל את מערכות הגוף ולהתחיל את היום בצורה טובה וחיובית. זהו הרגל קטן ופשוט, אך בעל השפעה גדולה על תחושת הרעננות שלכם במהלך היום.

  1. הימתחו

אמרתם מודה אני? נטלתם ידיים? עכשיו נסו להימתח מעט. התמתחות עוזרת להפעיל את השרירים, לשחרר נוקשות ולהגביר את זרימת הדם. תרגילים פשוטים כמו מתיחת הזרועות והרגליים יכולים לעשות את כל ההבדל בתחושה הפיזית שלכם במהלך היום.

  1. קחו 3 נשימות עמוקות

לפני שאתם מתחילים להתעסק עם הילדים, ההסעות, פגישות הבוקר וכו', קחו לעצמכם רגע לנשום שלוש נשימות עמוקות. נשימה עמוקה עוזרת להוריד את רמות הלחץ, להגביר את הריכוז ולהתחבר לרגע. מדובר במיקרו-הרגל שמוביל להרגשת שלווה ורוגע, והוא יעיל במיוחד אם הוא נעשה לפני שקופצים שוב ליום עמוס.

  1. כבו את ההתראות

הטלפון שלנו הוא מקור גדול לסטרס, במיוחד בשעות המוקדמות של הבוקר. כבו את ההתראות או שימו את הטלפון על מצב שקט כדי לאפשר לעצמכם להתחיל את היום באיזון ובשלווה, ללא הצפה מיותרת של מידע מהאפליקציות השונות.

  1. כתבו 3 דברים שאתם מודים עליהם

מיקרו-הרגל נוסף שיכול לשפר את מצב הרוח שלכם בבוקר הוא כתיבה של שלושה דברים שאתם מודים עליהם. זה לא חייב להיות משהו גדול; גם דברים קטנים כמו השמש שזורחת, הקפה הטעים ששתיתם או שיחה עם חבר קרוב יכולים להיכנס לרשימה. הכרת תודה יכולה להוביל לתחושת סיפוק ושמחה שתלווה אתכם לאורך היום.

  1. הקשיבו למוזיקה מרגיעה

מוזיקה יכולה לשנות את האווירה שלכם ברגע. השמיעו ברקע פלייליסט רגוע שאתם אוהבים, ואפשרו לצלילים לסחוף אתכם. זה לא משנה אם זו מוזיקה או צלילי טבע - העיקר שתהנו. 

  1. הכינו רשימת מטלות מצומצמת

הרבה מאיתנו פותחים את היום עם רשימת מטלות אינסופית שמרגישה כמו משימה בלתי אפשרית. במקום זאת, נסו לצמצם את הרשימה ל-3-5 מטלות חשובות בלבד. כשאתם מתמקדים במספר קטן של משימות, אתם יכולים להשיג יותר ולהימנע מתחושת ההצפה והלחץ.

  1. הקפידו על תנועה

בוקר הוא זמן מצוין להפעיל את הגוף ולהגביר את רמות האנרגיה. בין אם מדובר בהליכה קצרה בשכונה, תרגילי יוגה או אפילו ריקוד קצר בסלון - תנועה עוזרת להגביר את הערנות והחיוניות.

  1. אכלו ארוחת בוקר מזינה

אין ספק שארוחת בוקר היא אחת הארוחות החשובות ביום. ארוחה מאוזנת המכילה חלבונים, סיבים תזונתיים וויטמינים תעזור לכם להתחיל את היום עם אנרגיה ותחושת שובע שתישאר אתכם לאורך זמן. בחרו במזונות כמו דגנים מלאים, יוגורט, פירות וירקות כדי להבטיח התחלה טובה.

  1. תכננו את הארוחות שלכם

בזמן שאתם אוכלים את ארוחת הבוקר, חשבו על הארוחות שתאכלו במהלך היום. תכנון של הארוחות יעזור לשמור על תזונה מאוזנת ולהימנע מבחירות לא בריאות שנעשות מתוך לחץ או מחוסר זמן.

  1. התמקדו בנשימה

הפכו פעולות יומיומיות פשוטות כמו צחצוח שיניים או הכנת קפה להזדמנות להתמקד בנשימה. כשהמחשבות שלכם מתפזרות, חזרו למודעות הנשימה ותרגישו כיצד זה עוזר לכם להתמקד ולהרגיע את הנפש.

  1. צאו לאוויר הפתוח

חשיפה לאור טבעי בבוקר היא דרך מצוינת לאזן את השעון הביולוגי שלכם ולהגביר את רמות האנרגיה. אם יש לכם אפשרות, צאו לכמה דקות לאוויר הפתוח, נשמו עמוק, ותנו לאור השמש להטעין אתכם באנרגיה.

  1. הקשיבו לגוף שלכם

בוקר הוא זמן טוב להקשיב למה שהגוף מנסה לומר לכם. אם אתם מרגישים עייפים, אולי תזדקקו לעוד קצת שינה או מנוחה. אם אתם מרגישים רעבים, אכלו ארוחה מזינה. ככל שתהיו קשובים יותר לצרכים הפיזיים שלכם, כך תוכלו להתחיל את היום במצב טוב יותר.

  1. חייכו לעצמכם במראה

זה אולי נשמע מעט טיפשי, אבל חיוך קטן לעצמכם במראה יכול לשפר את מצב הרוח ולהעניק לכם "פוש" חיובי להתחיל איתו את היום. חיוך מגביר את שחרור האנדורפינים, והוא דרך פשוטה להתחיל את היום עם תחושה טובה.

 

לסיכום, השקעה קטנה של זמן ומודעות בבוקר יכולה לגרום לשינוי גדול בשגרת היום שלכם. המיקרו-הרגלים האלה לא דורשים זמן רב או מאמץ מיוחד, אבל הם יכולים להוביל אתכם ליום רגוע, ממוקד ובריא יותר. התחילו עם כמה מיקרו-הרגלים שמתאימים לכם, והתנסו בהם במהלך השבוע. ייתכן שתגלו שהבקרים שלכם משתנים לטובה, וכך גם היום כולו.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:בוקרמיקרו הרגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה