חדשות בארץ

טרור פסיכולוגי: חמאס הודיע שחטוף מת בעזה, צה"ל: "שקר"

דובר חמאס העלה ברשתות הפלסטיניות תמונה של חטוף ללא רוח חיים וציין כי מת בעזה. צה"ל הגיב כי מדובר בחטוף שגופתו הובאה לישראל לפני כתשעה חודשים

מיצג חטופים בירושלים, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג חטופים בירושלים, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ניסיון נוסף של חמאס להשליט טרור פסיכולוגי, על רקע חידוש השיחות לשחרור חטופים. דובר חמאס, אבו עוביידה, העלה היום (חמישי) לרשתות הפלסטיניות תמונה של חטוף ישראלי ללא רוח חיים. בהודעה כתב כי החטוף מת בעזה לאחר שנרצח על ידי שוביו.

דובר צה"ל הגיב על כך וציין כי לאחר בדיקה מתברר כי "מדובר בחטוף שנרצח וגופתו הוחזרה במבצע של צה"ל ושב"כ בסוף נובמבר. המשפחה עודכנה". הערב הודיעה ריישל צרפתי, אימו של אופיר הי"ד, כי מדובר בתמונה של בנה. גופתו של אופיר, בן 27 מקרית אתא, שנרצח במסיבה ליד רעים בשביעי באוקטובר, חולצה מעזה בסוף חודש נובמבר בפעולה משותפת לצה"ל והשב"כ. 

לדברי האם, "אחרי עשרה וחצי חודשים של מלחמה קשה וכואבת, החמאס החליט היום לפרסם תמונה של אופיר.
אני בוחרת לא להסתכל על התמונה שהחמאס פרסם ולזכור את אופיר כמו שהוא היה: גבר מושלם, חייכן, מאושר ולא כמו שהחמאס החליט בלוחמה פסיכולוגית מתועבת לעשות היום. מה שחשוב היום זה שהעסקה המתגבשת תצא לפועל ותצליח. ישנם 115 חטופים שחייבים לחזור הביתה. החיים לשיקום והחללים לקבורה יהודית ראויה.
מה שחשוב היום זה שהצוות יצליח ויעשה הכל כדי להצליח ולחזור הביתה עם עסקה".

כזכור, ביום שני האחרון אבו עוביידה פרסם הודעה בטלגרם, וכתב כי "במהלך תקרית אחת שפרצה בין חוטפים לחטוף, הנ"ל נורה למוות". עוביידה הוסיף כי בתקרית נוספת, שתי חטופות נפצעו קשה. לדבריו, "נעשים ניסיונות להציל את חייהן. התגובות הישראליות משפיעות על חייהם של האסירים הציונים. הוקמה ועדה לבירור הפרטים שיפורסמו בהמשך".

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "ארגון הטרור הפיץ פרסום בטלגרם הכולל הודעה כתובה בה הוא טוען כי בשני אירועים נפרדים נהרג חטוף ונפצעו שתי חטופות על ידי מחבלי חמאס. בשלב זה אין לנו כל תימוכין מודיעיני שמאפשר להפריך או לאושש את טענות החמאס. אנחנו ממשיכים לבדוק ולברר את אמינות ההודעה, ונעדכן בהקדם בכל מידע שיהיה לנו".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:חמאסחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה