חדשות בעולם

דיווח בבריטניה: הקשר בין החוקר הבכיר העובד עם האו"ם, למשמרות המהפכה

עבדולרסול דיבסאלאר משמש כראש המכון לפירוק נשק להשמדה המונית, העובד עם האו"ם ועם האיחוד האירופי. באחרונה קרא להקל בסנקציות על איראן. בבריטניה פורסם תחקיר החושף את קשריו לבכירים במשמרות המהפכה, שהוכרז כארגון טרור

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

העיתון הבריטי "ג'ואיש כרוניקל" חשף היום (חמישי) כי עבדולרסול דיבסאלאר, המשמש כראש המכון לפירוק הנשק להשמדה המונית, שנוסד על ידי האיחוד האירופי, ועובד גם עם האו"ם, הוא בעל קשרים ענפים עם בכירים במשמרות המהפכה. הארגון האיראני הוכרז בארה"ב ובמדינות נוספות כארגון טרור.

דיבסאלאר, ממוצא איראני, אף קרא באחרונה להקל בסנקציות על איראן ולהדק את היחסים עמה. על פי הדיווח, בידי העיתון הוכחות לכך שדיבסאלאר קיים קשרי ייעוץ למיליציית הטרור של איראן, כמו גם לתוכנית הנשק הגרעיני של הרפובליקה האסלאמית.

העיתון פרסם את קורות חייו של דיבסאלאר וחשף כי שימש בעבר הלא רחוק בתפקידי מפתח במוסדות המעורבים בתוכנית הגרעין, שעליהם הוטלו לאחר מכן סנקציות. לפי קורות החיים האיראניים של דיבסאלאר, הוא מונה על ידי המשטר האיראני לתפקיד ראש חטיבה של ארגון ההגנה הפסיבית של משמרות המהפכה.

כמו כן הוצג בעיתון הבריטי ריאיון שהעניק בעבר דיבסאלאר לאתר "בורנה ניוז" האיראני, בו אמר כי הוא "השקיע זמן בייעוץ לחבר במשמרות המהפכה", הגנרל גולמרזה ג'לאלי. באותו ריאיון הוא אף שיבח את מוחסן רזאי, בכיר במשמרות המהפכה שמבוקש על רצח 85 בני אדם בפיגוע בארגנטינה ב-1994.

מאז ספטמבר 2023, דיבסאלאר עובד כחוקר בכיר במכון הנמצא בשוויץ ומטפל בנשק הגרעיני עבור מוסדות האו"ם. מטרת הארגון, כך נכתב, היא להביא ל"אזור ללא נשק להשמדה המונית במזרח התיכון". הארגון הוקם ב-2019 וממומן על ידי האיחוד האירופי.

בתגובה לדיווח אמר דיבסאלאר לעיתון הבריטי: "הארגונים שהתייחסתם אליהם אינם קשורים למשמרות המהפכה, ולא הייתה לי כל מעורבות בפעילויות או ארגונים של משמרות המהפכה".

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:הגרעין האיראניהאומות המאוחדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה