חדשות בארץ

צה"ל לתושבי צפון חאן יונס: "להתפנות"

כוחות צה"ל מרחיבים את הפעולה בשכונות הצפוניות של העיר העזתית. תקיפות בוצעו מהים ומן האוויר על תשתיות טרור במרכז הרצועה ובדרומה

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל בערבית קרא הבוקר (שישי) לאוכלוסייה בשכונות הצפוניות של העיר חאן יונס להתפנות למרחב הומניטרי שהותאם מחדש, בפאתי העיר. בנוסף יצאה קריאה דומה לחלק מהתושבים בדיר אל בלאח.

בכרוזים שפוזרו במרחב, ובהודעות שנשלחו לתושבים, נאמר כי "עקב פעולות טרור רבות, ניצול המרחב ההומניטרי לפעילות טרור וירי תלול מסלול לעבר מדינת ישראל בשכונות בצפון חאן יונס, השהות במרחב זה הפכה מסוכנת. לכן, בעת הזו תתבצע התאמה של המרחב. ההתאמה הינה ביחס למידע מודיעיני מדויק לפיו חמאס מיקם תשתיות טרור באזור שהוגדר כמרחב הומניטרי".

"האזהרה המוקדמת מתבצעת על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. צה"ל עומד לפעול בעוצמה כנגד ארגוני הטרור, ולכן קורא לאוכלוסייה שנותרה בשכונות הצפוניות של חאן יונס וכן במזרח דיר אל בלח להתפנות באופן זמני אל המרחב ההומניטרי המותאם".

בתוך כך, כוחות אוגדה 98 הפועלים במרחב חאן יונס תקפו בארטילריה את המרחב ממנו שוגרו רקטות אתמול לכיסופים. כמו כן, לוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים פשטו על מבנה ואיתרו בו אמצעי לחימה, בהם טילי כתף ומטענים.

בפעילות משותפת של חיל האוויר ומרכז האש של האוגדה, כלי טיס תקפו וחיסלו מספר מחבלים, בהם מפעילי רחפנים ומחבלים שירו לעבר כוחותינו ולשטח הארץ במהלך המלחמה.

כוחות זרוע הים תקפו וחיסלו מספר מחבלים שהיוו איום על לוחמי צה"ל שפעלו במרכז הרצועה. כלי טיס תקפו וחיסלו מחבל חמאס אשר קידם מתווי טרור נגד כוחותינו.

במרכז הרצועה, לוחמי חטיבת הראל איתרו ביממה האחרונה פירי מנהרות וחיסלו באמצעות רחפן מספר מחבלים שפעלו בסמוך לכוחות. מצה"ל נמסר כי בתקיפות חיל האוויר הושמדו ביממה האחרונה כ-30 מטרות ברחבי הרצועה, בהן מבנים צבאיים, חוליות מחבלים ותשתיות טרור נוספות.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:מלחמת חרבות ברזלחאן יונס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה