חדשות בארץ

חדשות השבת: החמאס טרם הסכים להצעה שהונחה בפניו; הכוננות הביטחונית בשיאה

לוחם צה"ל נהרג במרכז הרצועה. משלחת ישראלית תצא מחר למצרים לדון בסוגיית ציר פילדלפי ומעבר רפיח. מטח כבד מדרום לבנון אל יישובי הצפון

אא

קצין צה"ל במילואים נהרג ברצועה - דובר צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום את שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו. שם החלל: רס״ן (מיל') יותם יצחק פלד, בן 34, מראש העין, מפקד פלוגת סיוע מנהלתית בגדוד 8119, חיל הלוגיסטיקה, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

משלחת ישראלית תדון עם המצרים בשליטה על ציר פילדלפי, החמאס סבור שההצהרה על הפסקת אש היא "אשליה" - נציגי ישראל למשא ומתן מול חמאס שבו אתמול מקטאר ומחר תמריא למצרים משלחת נוספת, המורכבת מנציגי מערכת הביטחון, כדי לדון מול המתווכות בנוגע לשליטה על ציר פילדלפי.

מצרים הציעה כי ישראל תיסוג מהציר וכן שהשליטה על מעבר רפיח תועבר לידי נציגי הרשות הפלסטינית. ישראל מתנגדת לכך. הצדדים ינסו לבדוק אופציות נוספות, על ידי הצבת מערכות טכנולוגיות שיפקחו על הציר ועל המעבר, או מסירת השליטה לידי צד שלישי, שזהותו טרם נקבעה.

בנוגע לעסקה לשחרור חטופים, המתווכות: ארה"ב, מצרים וקטאר, הגישו לשני הצדדים הצעה ונקבע כי בסוף השבוע הקרוב ישראל וחמאס יגישו את תשובותיהן. הנקודות במחלוקת: השליטה על ציר נצרים ובידוק החוזרים מדרום הרצועה לצפונה, קביעת שמות החטופים שישוחררו ומספרם. כמו כן ישנה מחלוקת לגבי סוגיית האסירים הפלסטיניים הבכירים שישוחררו בעסקה.

שר החוץ המצרי, בדר עבד אל-עאטי, מסר כי "המתווכות עושות מאמצים כנים כדי להגיע להפסקת אש ברצועת עזה. אם יהיה רצון מדיני, ניתן יהיה להגיע להפסקת אש. יש כמה פערים במשא ומתן ועובדים על סגירתם. נמשכים המאמצים לחדש את השיחות ולהגיע להסכם".

בתוך כך, דובר חמאס סאמי אבו זהרי אמר לערוץ הקטארי "אל-ערבי" כי "הכיבוש ממשיך להפריע לכל המאמצים להשלים כל הסכם הפסקת אש. וושינגטון מאמצת באופן מלא את עמדת ישראל והכיבוש נסוג מהוראות קודמות. אנחנו לא עומדים בפני הסכם או משא ומתן אמיתיים, אלא מול הטלת תכתיבים אמריקניים. דיבור על הסכם הפסקת אש קרוב הוא אשליה".

בלינקן צפוי להגיע לסבב שיחות באזור, הכוננות נמשכת - מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, צפוי להגיע מחר בערב לביקור בן יומיים בישראל. למחרת ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בלינקן הודיע כי הוא מתכוון להיפגש גם עם משפחות של חטופים בעלי אזרחות אמריקנית. בהמשך צפוי בלינקן לבקר במדינות נוספות במזרח התיכון, בצל המתיחות האזורית והמגעים לסיכום העסקה.

בלינקן אמור היה להגיע לישראל לפני מספר ימים, אבל דחה את ביקורו בצל אי הוודאות בנוגע למועד ולאופי של המתקפות שאיראן וחיזבאללה הבטיחו להוציא לפועל. גורמים בבית הלבן ציינו כי השתיים אותתו כי המתקפות עשויות להידחות, כדי לא לפגוע בסיכויים להפסקת אש בעזה.

הכוננות הביטחונית בישראל נמשכת והיא בשיאה. כוחות צה"ל ערוכים להגנה ולהתקפה בשעת הצורך. עם זאת, נכון להערב, אין שינוי בהנחיות לעורף. מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שוחח אתמול עם שר הביטחון יואב גלנט. מהפנטגון נמסר כי אוסטין הודיע לגלנט שארה"ב "ממשיכה לעקוב אחר תכנוני התקיפה מאיראן ושלוחותיה, והיא פרוסה היטב ברחבי האזור כדי להגן על ישראל ולהגן על אנשיה ומתקניה של ארה"ב".

עשרות רקטות ומספר כטב"מים שוגרו לצפון, חייל נפצע קשה - חיזבאללה שיגר במהלך סוף השבוע כמאה רקטות ומספר כטב"מים לעבר יישובים ומוצבי צה"ל בצפון הארץ. כתוצאה מפגיעה ישירה במבנה ברכס רמים נפצעו שני חיילי צה"ל, האחד באורח קשה והשני באורח קל. צה"ל תקף מטרות בדרום לבנון, וחיסל מפקד שטח מכוח רדואן.

האו"ם קורא להפסקת אש בעזה לצורך חיסון ילדים - לאחר שתינוק בן 10 חודשים אובחן בעזה כחולה בנגיף הפוליו, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא להפוגה של 7 ימים בלחימה, כדי לבצע חיסונים עבור מאות אלפי ילדים ברצועה.

גוטרש פנה לישראל ולחמאס, באמצעות ההצרה לתקשורת, ובקיש להיענות בחיוב לבקשתו, על מנת לחסן 640 אלף ילדים ברצועה. לדבריו, "בלתי אפשרי להוציא לפועל מבצע חיסונים במקביל ללחימה". בימים הקרובים יוציא לפועל את מבצע החיסונים, ובאו"ם הודיעו כי 1.2 מיליוני מנות חיסון יועברו לעזה בתיאום עם קרן הילדים של האו"ם (UNICEF).

משטרת ארגנטינה סיכלה פיגוע במוסדות יהודיים - המשרד לביטחון לאומי של ארגנטינה עדכן כי נעצרו שבעה חשודים, חברי חוליית טרור המזוהה עם דאע"ש, שתכננו לבצע פיגוע במוסדות יהודיים בעיר מנדוסה, במערב המדינה. בפשיטות על מספר מקומות מסתור של חברי תא הטרור התגלו כלי נשק, סכינים ומכשירים אלקטרוניים.

מגפה: מתפשטת מחלת "אבעבועות הקוף" - ארגון הבריאות העולמי הכריז אתמול על מגפת אבעבועות הקוף כמצב חירום רפואי גלובלי, בפעם השנייה תוך שנתיים. זאת, בעקבות התפרצות שהחלה באפריקה, ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, והתפשטה למדינות שכנות. הארגון הודיע כי מספר מיקרים התגלו גם בצפון אירופה, אצל אנשים ששבו מביקור באפריקה.

"ההתפשטות המהירה של אבעבועות הקוף בכמה מדינות באפריקה מדאיגה מאוד. יש צורך בתגובה בינלאומית מתואמת, על מנת לעצור את התפשטות המחלה בעולם ולהציל חיים", אמר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס.

בארגון הוסיפו כי מתחילת השנה דווחו יותר מ-15,600 מקרים ו-537 אירועי מוות מהמחלה. במרכז לבקרת מחלות ומניעתן של אפריקה צוין כי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, המקרים עלו ב-160% ואירועי המוות מהמחלה עלו ב-19%.

בין התסמינים הבולטים: חום, פריחה, הגדלת בלוטות הלימפה, עייפות, כאבי ראש, כאבי שרירים, צמרמורת ותשישות. המחלה חולפת תוך שבועיים עד ארבעה שבועות. כזכור, בחודש ינואר האחרון אובחנו בישראל 11 מקרים של הידבקות במחלה הוויראלית ממשפחת האבעבועות השחורות. כידוע, ישנו חיסון יעיל נגד הנגיף שזמין לציבור בקופות החולים בשתי מנות. משרד הבריאות מסר בתגובה כי הוא עוקב כל העת אחר תחלואה באבעבועות הקוף, ונכון לעת הזו, לא קיימת עלייה בתחלואה בישראל.

מזג האוויר: עומסי חום החל מיום שני - מחר, יום ראשון, תחול עליה קלה בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, וייעשה חם מהרגיל לעונה, והביל לאורך מישור החוף. ביום שני יהיה חם מהרגיל לעונה בעיקר בפנים הארץ ובהרים, הביל לאורך מישור החוף. עומסי חום כבדים ישררו ברוב חלקי הארץ.

ביום שלישי תחול ירידה קלה בטמפרטורות בעיקר בפנים הארץ ובהרים, אך עדיין יהיה חם מהרגיל לעונה, והביל לאורך מישור החוף.

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:חדשות סוף השבועעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה